zoals sommige van jullie misschien weten staat de bus (1973 T2a/b) niet bij mij thuis maar zo'n 20km verderop. Vandaar dat ik "thuis" projecten bedenk die ik door de weeks 's avonds thuis kan doen om zo toch nog een beetje voortgang in het project te houden.
Een van de volgende thuis projecten wordt de kabelboom opnieuw maken.
Ik weet dat ze te koop zijn, maar ik vind 250 ~ 450 voor een kabelboom wat te gortig als we het ook zelf kunnen maken.
Het makkelijkste is om een schema te hebben met kabel kleuren, lengte en dikten ....maar die heb ik niet. Is iemand ooit zoiets tegengekomen ?
Uiteraard heb ik wel de normale elektrische schema's maar daar staan de kabel lengtes niet op en je kan er het kabel tracé (waar welke aftakking e.d.) niet uit halen.
Het alternatief is om de oude kabelboom uit elkaar te halen en de kabels met kleur, dikte en lengte te "kopiëren" en dan weer op te bouwen. ....en er dan meteen een schema van te maken

Maar hiervoor moet ik wachten tot de bus weer verplaatsbaar is zodat ik de achterklep kan openen.
Kan iemand me helpen aan een goed schema ? Of andere tips hoe ik er nu al aan kan beginnen ?
Groeten