sound system..

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: sound system..

Bericht door Gliset » vr sep 19, 2014 18:14 pm

Nou, nog een extra vraag beantwoorden dan: wat is in de bus een slimme manier om het geluidsniveau aan te passen aan het geluid van de motor? Krijg nogal eens geklaag als We stil staan bij een verkeerslicht oid
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4840
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: sound system..

Bericht door Thijs84 » vr sep 19, 2014 18:44 pm

Gliset schreef:Nou, nog een extra vraag beantwoorden dan: wat is in de bus een slimme manier om het geluidsniveau aan te passen aan het geluid van de motor? Krijg nogal eens geklaag als We stil staan bij een verkeerslicht oid


Bij de meeste radio's zit er een ronde knop. Door aan deze te draaien kan je het geluid harder of zachter zetten.
Als men bij het stoplicht staat dient men deze knop linksom te draaien.. ;-)
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: sound system..

Bericht door fahtal » vr sep 19, 2014 19:20 pm

dat zelf lerende systeem waar thijs het over heeft werkt blijkbaar niet meer bij gliset...

maar niet getreurd! sluit gewoon een podmetertje aan je gaspedaal knutsel wat aan je radio en tadaa geef je gas gaat die harder!

nog niet tevreden dan zou je een wind molentje op je bus kunnen zetten en dan een beetje knutselen. dan is wind snelheid 120kmpu volume op 10;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Marco&Joyce
Actief Lid
Berichten: 323
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 22:20 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: regio Spijkenisse

Re: sound system..

Bericht door Marco&Joyce » vr sep 19, 2014 21:21 pm

Er zijn radio's die je kan instellen met automatische volume regeling, dan gaat die zachter als er minder (rij)geluid is. Of dat echt bij een T2 nut heeft weet ik niet, deze maakt ook vrij veel herrie als je stil staat :lol:

Eigenlijk is het niet moeilijk natuurlijk, of je zet je geluid harder en jammer voor je medemens, of je moet zorgen dat het geluid van de bus/motor gedempt wordt. Dan wordt het isoleren. De meeste "herrie" komt van je motor dus de motor ruimte isoleren lijkt mij de meest logische stap.

Ik heb als voorbeeld de onderstaande links gepakt, ik heb geen enkel belang bij dit bedrijf, google kwam hier terecht. ;)

http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p959.html


http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p5626_Geluid_warmte_isolatie_folie,_6mm,_zelf_plakkend_-_M06A.html
Een stuk goedkoper, en tot lagere temperaturen maar als ik dit zo zie zou ik hier zomaar een laag leggen achterin de T2 (van de laadklep tot waar de laadvloer begint.)

Oh als de speakers in je deuren zitten, kan je hier ook wat bitumen in plakken, minder resonantie is minder geluid aan de buiten kant. Maar echt tegenhouden doe je het geluid niet vanuit je deur.

Bij mijn eerste bussie konden de mensen buiten, K3 net zo hard horen als wij binnen geloof ik, toen had ik nog niks gedempt :oops:
T2b Taiga groen Westfalia

Plaats reactie