Iemand ervaring met accuspark?
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Iemand ervaring met accuspark?
Ik zit te twijfelen om over te stappen op een elektronische ontsteking.
Nu is dit uiteraard een redelijk duur grapje als je bijvoorbeeld aan een 123ontsteking gaat denken.
Maar ik kwam uiteindelijk uit op een complete set van accuspark te venray.
Dan zou ik voor een complete set , (bobine, plug and play verdeler, kabels en bougies), onder de 150 euro zitten.
Het klinkt te goed om waar te zijn vandaar de vraag of iemand er al ervaring mee heeft?
(ik kon op het forum er niks over vinden)
www.accuspark.nl
Nu is dit uiteraard een redelijk duur grapje als je bijvoorbeeld aan een 123ontsteking gaat denken.
Maar ik kwam uiteindelijk uit op een complete set van accuspark te venray.
Dan zou ik voor een complete set , (bobine, plug and play verdeler, kabels en bougies), onder de 150 euro zitten.
Het klinkt te goed om waar te zijn vandaar de vraag of iemand er al ervaring mee heeft?
(ik kon op het forum er niks over vinden)
www.accuspark.nl
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Misscien heb je hier iets aan: http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=25672&p=464569&hilit=accuspark#p464569
Ook op dit forum is er al eens over geschreven: http://www.vct2.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=10110&p=248403&hilit=accuspark#p248395
Ook op dit forum is er al eens over geschreven: http://www.vct2.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=10110&p=248403&hilit=accuspark#p248395
Laatst gewijzigd door blokkever op do apr 18, 2013 16:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Aah bedankt. Even vergeten op keversite te kijken! Hoewel het niet echt definitief genoemd wordt of het nu rotzooi is of niet zie ik dat het inbouwen van dat setje niet makkelijk is verlopen. Als er iemand ervaring heeft met de complete verdeler ipv alleen het binnenwerk dan hoor ik het graag!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Velleman kitje € 15,= en je bent klaar!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Haha bedankt voor de reactie.
Ik wil eigenlijk juist van dr contactpunten af dus de velleman kit zou niet voldoende zijn. Qua prijs wel een topper!
Ik wil eigenlijk juist van dr contactpunten af dus de velleman kit zou niet voldoende zijn. Qua prijs wel een topper!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Ja petronix inderdaad. Een systeem wat zich al bewezen heeft.
Maar ook een x of 3 zo duur als de accuspark als je hem in Nederland besteld. Vandaar de vraag.
Maar als niemand hier ervaringen mee heeft denk ik dat ik de persoon ben die er maar eens een goede review over moet schrijven!
Maar ook een x of 3 zo duur als de accuspark als je hem in Nederland besteld. Vandaar de vraag.
Maar als niemand hier ervaringen mee heeft denk ik dat ik de persoon ben die er maar eens een goede review over moet schrijven!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Dan denk ik dat jij iets anders bedoel dan ik; in je huidige verdeler de puntjes en condensator uitslopen; de pertronix erin , afstellen en klaar.
Kost iets van €70,- als ik het goed heb.
Kost iets van €70,- als ik het goed heb.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Ik heb met 1 bedrijf contact gehad wat deze set verkocht. Dit was ongeveer 90 euro. Dan gaat het over een setje wat je in moet bouwen inderdaad. Dan heb je nog geen flamenco thrower, bekabeling en bougies.
Bij accuspark heb je een complete verdeler (met behuizing),
Bobine, bougies kabels en bougies voor onder de 150 euro.
De complete verdeler incl behuizing kost van petronix een honderdje of 3
Bij accuspark heb je een complete verdeler (met behuizing),
Bobine, bougies kabels en bougies voor onder de 150 euro.
De complete verdeler incl behuizing kost van petronix een honderdje of 3
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Dan is de pertronix weer aardig duurder geworden.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Iemand ervaring met accuspark?
ze zijn goedkoop kijk maar eens op ebay
heb zelf een stroob van hun via ebay aangeschaft , doet het naar tevreden heid
grtz ko
heb zelf een stroob van hun via ebay aangeschaft , doet het naar tevreden heid
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Deze optie vind ik wel interssant: http://www.accuspark.co.uk/Blackbox.htm, deze is ook te combineren met een pertronix of soortgelijke module.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Iemand ervaring met accuspark?
old brumax schreef:Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.
Je wil niet weten hoeveel leden er met een Pertronix rondrijden met een type 1 blok. Die 3 graden geldt overigens alleen voor de SVSA verdeler waarbij er louter een vacuumvervroeging is en geen centrifugaal vervroeging. De curve van deze verdeler staat inderdaad redelijk vroeg, ook bij deellast. Vandaar dat er een extra 3 graden vervroeging voor cilinder 3 is ingebouwd om oververhitting te voorkomen. Dat is naar mijn informatie later opgelost met de vacuum/centrifugaal verdeler (SVDA). Deze heeft een basis vervroeging centrifugaal naar motortoerental en reageert vervolgens met extra vervroeging via vacuum.
Pertronix in een SVSA verdeler is dus niet optimaal. Maar indien de hele verdeler vervangen wordt door een SVDA, kun je prima een pertronix plaatsen. Let wel dat de timing dan van 0 graden naar 7,5 voor BDP gaat. Beiden met de vacuum afgedopt.
Een SVSA is alleen toegepast op vroege enkelpoort 1600cc blokjes in onze bussen en is te herkennen aan het feit dat het model substantieel lager is qua vorm (zitten geen veren in).
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
old brumax schreef:Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.
In de eerste plaats is het maar 2 graden verlating en dit is ingevoerd vanaf augustus 1964.
Ergens in het begin van de 70'er jaren is dit weer teruggedraaid en hebben alle cilinders weer dezelfde vervroegen, dit hang samen met het moment dat de oliekoeler naar de doghouse is verhuist.
Ik heb dat bij mijn orginele ontsteking van mijn kever ook gemeten, op alle cilinders dezelfde vervroeging