Iemand ervaring met accuspark?

Gebruikersavatar
maikelkocx
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Breda

Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door maikelkocx » do apr 18, 2013 16:20 pm

Ik zit te twijfelen om over te stappen op een elektronische ontsteking.
Nu is dit uiteraard een redelijk duur grapje als je bijvoorbeeld aan een 123ontsteking gaat denken.

Maar ik kwam uiteindelijk uit op een complete set van accuspark te venray.
Dan zou ik voor een complete set , (bobine, plug and play verdeler, kabels en bougies), onder de 150 euro zitten.

Het klinkt te goed om waar te zijn vandaar de vraag of iemand er al ervaring mee heeft?
(ik kon op het forum er niks over vinden)

www.accuspark.nl

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » do apr 18, 2013 16:25 pm

Laatst gewijzigd door blokkever op do apr 18, 2013 16:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
maikelkocx
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Breda

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door maikelkocx » do apr 18, 2013 16:28 pm

Aah bedankt. Even vergeten op keversite te kijken! Hoewel het niet echt definitief genoemd wordt of het nu rotzooi is of niet zie ik dat het inbouwen van dat setje niet makkelijk is verlopen. Als er iemand ervaring heeft met de complete verdeler ipv alleen het binnenwerk dan hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » do apr 18, 2013 18:53 pm

Velleman kitje € 15,= en je bent klaar!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
maikelkocx
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Breda

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door maikelkocx » do apr 18, 2013 19:03 pm

Haha bedankt voor de reactie.
Ik wil eigenlijk juist van dr contactpunten af dus de velleman kit zou niet voldoende zijn. Qua prijs wel een topper!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Briebelbus » do apr 18, 2013 19:11 pm

Pertronix :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
maikelkocx
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Breda

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door maikelkocx » do apr 18, 2013 19:14 pm

Ja petronix inderdaad. Een systeem wat zich al bewezen heeft.
Maar ook een x of 3 zo duur als de accuspark als je hem in Nederland besteld. Vandaar de vraag.

Maar als niemand hier ervaringen mee heeft denk ik dat ik de persoon ben die er maar eens een goede review over moet schrijven!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Briebelbus » do apr 18, 2013 19:17 pm

Dan denk ik dat jij iets anders bedoel dan ik; in je huidige verdeler de puntjes en condensator uitslopen; de pertronix erin , afstellen en klaar.

Kost iets van €70,- als ik het goed heb.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
maikelkocx
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Breda

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door maikelkocx » do apr 18, 2013 19:27 pm

Ik heb met 1 bedrijf contact gehad wat deze set verkocht. Dit was ongeveer 90 euro. Dan gaat het over een setje wat je in moet bouwen inderdaad. Dan heb je nog geen flamenco thrower, bekabeling en bougies.

Bij accuspark heb je een complete verdeler (met behuizing),
Bobine, bougies kabels en bougies voor onder de 150 euro.
De complete verdeler incl behuizing kost van petronix een honderdje of 3

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Briebelbus » do apr 18, 2013 19:32 pm

Dan is de pertronix weer aardig duurder geworden.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door ko de fries » do apr 18, 2013 20:38 pm

ze zijn goedkoop kijk maar eens op ebay ;)
heb zelf een stroob van hun via ebay aangeschaft , doet het naar tevreden heid


grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » vr apr 19, 2013 10:16 am

Deze optie vind ik wel interssant: http://www.accuspark.co.uk/Blackbox.htm, deze is ook te combineren met een pertronix of soortgelijke module.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » vr apr 19, 2013 22:16 pm

Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door hanhoo » zo apr 21, 2013 10:55 am

old brumax schreef:Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.


Je wil niet weten hoeveel leden er met een Pertronix rondrijden met een type 1 blok. Die 3 graden geldt overigens alleen voor de SVSA verdeler waarbij er louter een vacuumvervroeging is en geen centrifugaal vervroeging. De curve van deze verdeler staat inderdaad redelijk vroeg, ook bij deellast. Vandaar dat er een extra 3 graden vervroeging voor cilinder 3 is ingebouwd om oververhitting te voorkomen. Dat is naar mijn informatie later opgelost met de vacuum/centrifugaal verdeler (SVDA). Deze heeft een basis vervroeging centrifugaal naar motortoerental en reageert vervolgens met extra vervroeging via vacuum.

Pertronix in een SVSA verdeler is dus niet optimaal. Maar indien de hele verdeler vervangen wordt door een SVDA, kun je prima een pertronix plaatsen. Let wel dat de timing dan van 0 graden naar 7,5 voor BDP gaat. Beiden met de vacuum afgedopt.

Een SVSA is alleen toegepast op vroege enkelpoort 1600cc blokjes in onze bussen en is te herkennen aan het feit dat het model substantieel lager is qua vorm (zitten geen veren in).
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » zo apr 21, 2013 18:55 pm

old brumax schreef:Om wat voor motor gaat het, als het een 1600 type 1 is weet ik niet of een pertronix of wat dan ook wel geschikt is, je zit nl met het feit dat de 3de cil. 3 gr. later moet staan dan de andere anders loopt hij kapot.

In de eerste plaats is het maar 2 graden verlating en dit is ingevoerd vanaf augustus 1964.
Afbeelding
Ergens in het begin van de 70'er jaren is dit weer teruggedraaid en hebben alle cilinders weer dezelfde vervroegen, dit hang samen met het moment dat de oliekoeler naar de doghouse is verhuist.
Ik heb dat bij mijn orginele ontsteking van mijn kever ook gemeten, op alle cilinders dezelfde vervroeging

Plaats reactie