Iemand ervaring met accuspark?
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Ik heb slechts het binnenwerk vervangen (setje was 36 euro geloof ik), dus kan je niks vertellen over de hele toren, maar de service was uitstekend. Kon om 20:15 nog bellen, werd vriendelijk te woord gestaan en mijn vraag werd netjes beantwoord.
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Net bij de bus brothers geweest, na de inbouw stond de ontsteking een paar graden te vroeg, even tweaken en done. Kind kan de was doen.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Jou bus rijdt toch ook op LPG? wil je dan juist niet een wat vroegere ontsteking?
Of is hier al rekening mee gehouden?
Of is hier al rekening mee gehouden?
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Iemand ervaring met accuspark?
blokkever schreef:Jou bus rijdt toch ook op LPG? wil je dan juist niet een wat vroegere ontsteking?
Of is hier al rekening mee gehouden?
leg eens uit , ik rijdt ook op lpg met mijn onsteking standaard vervroeging
voor benziene , wat is het voordeel van wat meer bvervroeging en wat zou dan de optimale insteling zijn ?
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Ook benieuwd, in mijn hoofd zit dat LPG heter en sneller verbrand. Ik zou, zonder enige praktijk kennis, de ontsteking juist later verwachten...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
LPG heeft in de eerste plaats hoger octaan getal, dus minder snel last van pingelen, hierdoor kan de ontsteking al iets vroeger bij lage toerentallen.
Bij hogere toerentallen moet de ontsteking inderdaad wat later dan bij standaard (benzine) afstelling.
Je moet eigenlijk de hele curve van de ontsteking aan passen (maximum vervroeging kleiner maken)
In mijn geval rij ik ook nog eens met een arm mengsel, daarbij moet de ontsteking ook al wat vroeger dan standaard staan i.v.m. tragere verbranding van een arm mengsel.
Voordeel van een vroegere ontsteking bij vooral lage toerentallen is dat de drukpiek op een gunstiger tijdstip plaatvindt en je dus meer koppel uit de motor krijgt wat zich ook vertaald in een efficientere motor (minder verbruik).
Hier kun je nog wat meer lezen over dit onderwerp: http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm
Bij hogere toerentallen moet de ontsteking inderdaad wat later dan bij standaard (benzine) afstelling.
Je moet eigenlijk de hele curve van de ontsteking aan passen (maximum vervroeging kleiner maken)
In mijn geval rij ik ook nog eens met een arm mengsel, daarbij moet de ontsteking ook al wat vroeger dan standaard staan i.v.m. tragere verbranding van een arm mengsel.
Voordeel van een vroegere ontsteking bij vooral lage toerentallen is dat de drukpiek op een gunstiger tijdstip plaatvindt en je dus meer koppel uit de motor krijgt wat zich ook vertaald in een efficientere motor (minder verbruik).
Hier kun je nog wat meer lezen over dit onderwerp: http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Is idd een hele leuke theorie maar volgens mij niet realistisch, of je zou allerhande meet en test apparatuur moeten hebben, mss met een 123 ontsteking, die schijnt ook vwb de vv.curve regelbaar te zijn maar dat is hogere elektronica voor mij, maar voor mensen die echt er in willen duiken en er de tijd voor hebben best interessant.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Hoezo niet realistisch? als je voornamelijk op LPG rijdt is het best lonend om hier wat aandacht aan te besteden
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
blokkever schreef:Hoezo niet realistisch? als je voornamelijk op LPG rijdt is het best lonend om hier wat aandacht aan te besteden
Voor mij bedoel ik en heb er ook bijgezegd dat het leuk is voor mensen die er........... OK?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Gameren
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Hoi,
Ik lees net toevallig je topic, vorige week via ebay gekochte accuspark 009 verdeler met bobine gemonteerd in mijn bus (type 4 motor).
Stelde weinig voor, even met de scoop de max vervroeging op zo'n 30 graden gezet, hij loopt er een stuk beter op dan met de oude! Tot dusver ben ik positief! Maar ik heb ernog maar zo'n 10km meer gereden.
De Accuspark bougie kabels liggen ook nog klaar, deze vervang ik gelijk met de nieuwe NGK bougies. Die zijn jammer genoeg nog niet binnen.
Hier nog een filmpje waarbij de bus op lpg stationair loopt met de accuspark.
http://www.youtube.com/watch?v=s5mI0BexqLE&feature=youtu.be
Groetjes,
Patrick
Ik lees net toevallig je topic, vorige week via ebay gekochte accuspark 009 verdeler met bobine gemonteerd in mijn bus (type 4 motor).
Stelde weinig voor, even met de scoop de max vervroeging op zo'n 30 graden gezet, hij loopt er een stuk beter op dan met de oude! Tot dusver ben ik positief! Maar ik heb ernog maar zo'n 10km meer gereden.
De Accuspark bougie kabels liggen ook nog klaar, deze vervang ik gelijk met de nieuwe NGK bougies. Die zijn jammer genoeg nog niet binnen.
Hier nog een filmpje waarbij de bus op lpg stationair loopt met de accuspark.
http://www.youtube.com/watch?v=s5mI0BexqLE&feature=youtu.be
Groetjes,
Patrick
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Zo even een oud topic naar boven halen
Ik ben van plan om over te gaan naar electronische ontsteking op mijn 1600 type 1 motor.
Nu zit ik er over te denken om een setje te kopen bij accuspark voor 39 euro. Het gene wat de contactpunt en condensator vervangt.
Iemand hier ervaring mee inmiddels??
Alvast bedankt
Ik ben van plan om over te gaan naar electronische ontsteking op mijn 1600 type 1 motor.
Nu zit ik er over te denken om een setje te kopen bij accuspark voor 39 euro. Het gene wat de contactpunt en condensator vervangt.
Iemand hier ervaring mee inmiddels??
Alvast bedankt
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Wat heb je voor motor , een 1600 enkelpoorts?Friso schreef: ↑ma okt 28, 2019 7:51 amZo even een oud topic naar boven halen
Ik ben van plan om over te gaan naar electronische ontsteking op mijn 1600 type 1 motor.
Nu zit ik er over te denken om een setje te kopen bij accuspark voor 39 euro. Het gene wat de contactpunt en condensator vervangt.
Iemand hier ervaring mee inmiddels??
Alvast bedankt
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Ja klopt. Maar wel met de nieuwe ontsteking erop dus niet het lage model
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Zet er dan maar geen accusprk op want die motor heeft op cil. 3 3 graden minder vervroeging nodig anders loopt de derde cil. heet en kapot wegens minder koeling!!!!!!!!!!
Ook met deze ontsteking zou ik dat even laten nakijken of zelf doen als je een scoop hebt het spaart veel geld uit!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met accuspark?
Oo ik wist niet dat dat problemen kon geven. Elk type 1 onderblok is hetzelfde van binnen toch?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972