Yerroon schreef:ok, dat ding van Bossh is 274,- Die maar niet. Spanningsregelaar is 20,- (dit ding houdt de boel op 14 volt toch?)( Maar dan is het nog altijd wisselstroom, Euh, ik zie het neit meer.
Terug naar at.
Motor komt met wisselstroom dynamo er nieuw in. Mijn lekenverstand zegt dat ik gewoon het spul uit een kever erop moet zetten, Dus dat ding wat bij een kever onder de achterbank zit en bij een bus tegen de achterwand van de motorruimte.. Die moeten er toch bij tientallen nos zijn. Wanneer er dan nog een spanningsregelaar tusen moet..... geen verstand van maar ok.
Wie vertelt mij van a-z hoe het en wat er nou moet? Is er iemand met een wisselstroomdynamo in een bus,,,, en wat zit er dan bij jou in.... Groet, Jeroen
Ja en nee, Ja hij houd de spanning op 14v max, en nee het is geen wisselspanning meer, in de dynamo zitten diodes die maken er eerst gelijkspanning van en de regelaar zorgt er voor dat de spanning op het juiste pijl blijft en dat de accu niet overladen word daar kan die nl. heel slecht tegen.
en als je die spanningsregelaar uit de kever gehaald hebt dan "past" die bij de dynamo , beiden komen uit de zelfde auto , toch?
dan is het alleen een kwetie van een paar draadjes er tussen en moet het goed zijn, aangezien ik zelf geen wisselspanningsdynamo heb kan ik je niet precies welke draad waar hoort maar er zijn ongetwijfeld mensen die je dat heel precies vertellen kunnen.