injectie vraagjes
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
injectie vraagjes
zo gisteren bezig geweest met mijn "nieuwe blok" klaar te maken om in de bus te hangen.
bij dit blok zat een compleet injectie systeem met kabels en al. ik heb mijn "oude blok"maar compleet gehouden en dus daar de kabels en zo op laten liggen.
echter is is er 1 ding anders. bij de kabel boom van het nieuwe blok heb ik 2 draadjes extra:
deze komen uit de dikke kabel boom die ik ook vast houdt
alle andere uiteinden van de kabel boom zijn gemarkeerd met waar het vandaan komt behalve deze 2... iemand een idee? ik heb ook geen apparaat over waar het op kan behalve de ventilator voor de verwarming maar dat lijkt me stug...
verder nog een vraag ik heb de ontsteking met vacuum van mijn oude blok over gezet op mijn nieuwe want daar zat een 009 ontsteking op. goed of slecht plan?
bij dit blok zat een compleet injectie systeem met kabels en al. ik heb mijn "oude blok"maar compleet gehouden en dus daar de kabels en zo op laten liggen.
echter is is er 1 ding anders. bij de kabel boom van het nieuwe blok heb ik 2 draadjes extra:
deze komen uit de dikke kabel boom die ik ook vast houdt
alle andere uiteinden van de kabel boom zijn gemarkeerd met waar het vandaan komt behalve deze 2... iemand een idee? ik heb ook geen apparaat over waar het op kan behalve de ventilator voor de verwarming maar dat lijkt me stug...
verder nog een vraag ik heb de ontsteking met vacuum van mijn oude blok over gezet op mijn nieuwe want daar zat een 009 ontsteking op. goed of slecht plan?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Re: injectie vraagjes
Ik heb geen idee hoe het met een injectiemotor zit, maar de standaard ontsteking met vacuumvervroeging werkt alleen als je die aansluit op een enkelvoudig inlaatspruitstuk die alle vier de cylinders voorziet. Anders (b.v. bij dubbele carburateurs) creëer je niet voldoende vacuum en daarmee niet voldoende vervroeging, en aan elkaar koppelen helpt dan ook niet. Lees over de 009 hier: http://www.hotrod.nl/pdf/009.pdf
De ontsteking met vervroeger is dus wel aan te raden, ik heb een tijdje met 009 gereden maar dat was geen feest.
De ontsteking met vervroeger is dus wel aan te raden, ik heb een tijdje met 009 gereden maar dat was geen feest.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: injectie vraagjes
Liggen deze stekkers bij de eerste cilinder?!
Dan kan het van de vollast schakelaar zijn op de smoorklep.
Dan kan het van de vollast schakelaar zijn op de smoorklep.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: injectie vraagjes
Deze draden zijn bedoeld voor de "throttle valve switch", deze kun je onaangesloten laten als als de gasklep niet is voorzien van deze schakelaar.
Als je de ECU van de oude motor op dit blok gaat gebruiken zou ik deze wel in combinatie met de luchtweger van het oude blok gebruiken.
Als je wel de nieuwe gaat gebruiken, in ieder geval controleren of de oude en de nieuwe hetzelfde nummer hebben.
Als je de ECU van de oude motor op dit blok gaat gebruiken zou ik deze wel in combinatie met de luchtweger van het oude blok gebruiken.
Als je wel de nieuwe gaat gebruiken, in ieder geval controleren of de oude en de nieuwe hetzelfde nummer hebben.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: injectie vraagjes
Super! Wat een fijn forum toch!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: injectie vraagjes
Heb je voor een blok met injectie dan niet zo'n ontsteking nodig?
Er zit een extra stekker aansluiting op tbv de injectoren ofzoiets!
Ik heb een mooi schoongemaakt exemplaar liggen
Er zit een extra stekker aansluiting op tbv de injectoren ofzoiets!
Ik heb een mooi schoongemaakt exemplaar liggen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: injectie vraagjes
nee hoor. hij deed het prima zelfs zonder klep zitting:)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: injectie vraagjes
gruns.lex schreef:Heb je voor een blok met injectie dan niet zo'n ontsteking nodig?
Er zit een extra stekker aansluiting op tbv de injectoren ofzoiets!
Ik heb een mooi schoongemaakt exemplaar liggen
Ik denk Lex, dat dat de aansluiting t.b.v. de Hall-gever is.
I am Wouth and I approve this message.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: injectie vraagjes
Dit type ontsteking is alleen toegepast op injectiemotoren met D-jetronic injectie.
Er zitten twee extra contactjes in deze verdeler voor het triggeren van de injectoren.
Op de L-jetronic is dit type verdeler niet toegepast.
Een "hallgever ontsteking" ziet er zo uit (de stekkeraansluiting zit hoger)
Er zitten twee extra contactjes in deze verdeler voor het triggeren van de injectoren.
Op de L-jetronic is dit type verdeler niet toegepast.
Een "hallgever ontsteking" ziet er zo uit (de stekkeraansluiting zit hoger)