injectie vraagjes

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

injectie vraagjes

Bericht door fahtal » ma jan 23, 2012 9:33 am

zo gisteren bezig geweest met mijn "nieuwe blok" klaar te maken om in de bus te hangen.

bij dit blok zat een compleet injectie systeem met kabels en al. ik heb mijn "oude blok"maar compleet gehouden en dus daar de kabels en zo op laten liggen.

echter is is er 1 ding anders. bij de kabel boom van het nieuwe blok heb ik 2 draadjes extra:

Afbeelding

deze komen uit de dikke kabel boom die ik ook vast houdt

alle andere uiteinden van de kabel boom zijn gemarkeerd met waar het vandaan komt behalve deze 2... iemand een idee? ik heb ook geen apparaat over waar het op kan behalve de ventilator voor de verwarming maar dat lijkt me stug...


verder nog een vraag ik heb de ontsteking met vacuum van mijn oude blok over gezet op mijn nieuwe want daar zat een 009 ontsteking op. goed of slecht plan?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: injectie vraagjes

Bericht door dirkinbrabant » ma jan 23, 2012 17:40 pm

Ik heb geen idee hoe het met een injectiemotor zit, maar de standaard ontsteking met vacuumvervroeging werkt alleen als je die aansluit op een enkelvoudig inlaatspruitstuk die alle vier de cylinders voorziet. Anders (b.v. bij dubbele carburateurs) creëer je niet voldoende vacuum en daarmee niet voldoende vervroeging, en aan elkaar koppelen helpt dan ook niet. Lees over de 009 hier: http://www.hotrod.nl/pdf/009.pdf

De ontsteking met vervroeger is dus wel aan te raden, ik heb een tijdje met 009 gereden maar dat was geen feest.

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: injectie vraagjes

Bericht door los limbos » ma jan 23, 2012 17:47 pm

Liggen deze stekkers bij de eerste cilinder?!
Dan kan het van de vollast schakelaar zijn op de smoorklep.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: injectie vraagjes

Bericht door blokkever » ma jan 23, 2012 20:05 pm

Deze draden zijn bedoeld voor de "throttle valve switch", deze kun je onaangesloten laten als als de gasklep niet is voorzien van deze schakelaar.
Als je de ECU van de oude motor op dit blok gaat gebruiken zou ik deze wel in combinatie met de luchtweger van het oude blok gebruiken.
Als je wel de nieuwe gaat gebruiken, in ieder geval controleren of de oude en de nieuwe hetzelfde nummer hebben.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: injectie vraagjes

Bericht door fahtal » ma jan 23, 2012 20:13 pm

Super! Wat een fijn forum toch!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: injectie vraagjes

Bericht door gruns.lex » ma jan 23, 2012 21:12 pm

Heb je voor een blok met injectie dan niet zo'n ontsteking nodig?
Afbeelding
Er zit een extra stekker aansluiting op tbv de injectoren ofzoiets!

Ik heb een mooi schoongemaakt exemplaar liggen :wink:

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: injectie vraagjes

Bericht door fahtal » ma jan 23, 2012 21:18 pm

nee hoor. hij deed het prima zelfs zonder klep zitting:)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: injectie vraagjes

Bericht door wouthwortel » di jan 24, 2012 11:19 am

gruns.lex schreef:Heb je voor een blok met injectie dan niet zo'n ontsteking nodig?
Afbeelding
Er zit een extra stekker aansluiting op tbv de injectoren ofzoiets!

Ik heb een mooi schoongemaakt exemplaar liggen :wink:


Ik denk Lex, dat dat de aansluiting t.b.v. de Hall-gever is.
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: injectie vraagjes

Bericht door blokkever » wo jan 25, 2012 13:49 pm

Dit type ontsteking is alleen toegepast op injectiemotoren met D-jetronic injectie.
Er zitten twee extra contactjes in deze verdeler voor het triggeren van de injectoren.
Afbeelding
Op de L-jetronic is dit type verdeler niet toegepast.

Een "hallgever ontsteking" ziet er zo uit (de stekkeraansluiting zit hoger)
Afbeelding

Plaats reactie