Walstroom
Walstroom
Kan ik onderstaande aansluiting gebruiken voor walstroom of is dit af te raden? Zoja waarom? Deze zou precies passen en alles "schade" dekken... Camper leven is volledig nieuw voor ons dus dat wordt zoeken!

Laatst gewijzigd door Davy_B. op wo nov 08, 2023 21:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Re: Waalstroom
Je moet er een hebben met 3 pennen in plaats van gaatjes, anders heb je een verlengsnoer met aan 2 kanten een stekker en dat is dus levensgevaarlijk!!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Gevorderde
- Contacteer:
een schuko (normale stekker/stopcontact) met pennen en een klepje is niet meer te vinden, evenals bijbehorende haakse contra. Dus dat wordt CEEform, bij alle kampeerwinkels te koop. Jouw idee is wat Brumax zegt levensgevaarlijk, niet doen dus.
https://www.dewitschijndel.nl/haba-cee- ... erkant-wit
https://www.dewitschijndel.nl/dws-haaks ... o-230-volt
https://www.dewitschijndel.nl/haba-cee- ... erkant-wit
https://www.dewitschijndel.nl/dws-haaks ... o-230-volt
- old brumax
- Luchtgekoeld
mocht de doos te klein zijn om de oude plek af te dekken dan zou je voor een stukje rvs kunnen gaan, 1-1,5 mm dik groot genoeg en daar het gat in slijpen wat je echt nodig hebt.
Re: Walstroom
Ok dat laatste neem ik mee mss dan toch een ronde en plaatje erachter voor afwerking! We zien wel. Dus niet doen... Bedankt voor de link die gaan we bekijken komt goed! Dus die eerste is dan enkel voor de stroom van binnen naar buiten voor nutsvoorzieningen buiten de bus volgens beschrijving!?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Ik heb zelf zo'n ding gemonteerd onder m'n bus (onder de accubak)
Niet volgens de norm, maar zit mooier weg gewerkt. Hier het verlengsnoer in en je hebt stroom in je bus. (Is bij mij alleen voor m'n accu lader)
Niet volgens de norm, maar zit mooier weg gewerkt. Hier het verlengsnoer in en je hebt stroom in je bus. (Is bij mij alleen voor m'n accu lader)

zij die vielen zijn gevallen
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:

Ik ga voor deze gaan denk ik... Het gat zit onder de bank achter de bestuurder! Vroeger extra benzine tank in de States. Tank zit er nog en was mss van plan hem te coaten en te gebruiken voor water opslag... Als ik deze neem kan er ook een waterslang door en eventueel extra kabels voor buiten alsook de Cee stekker. Dan zit alles binnen ook. Lijkt me handig.

- old brumax
- Luchtgekoeld
denk dat het niet en en gaat maar meer of of!
Ja niet alles samen natuurlijk... Maar de Cee stekker is dan ook een gewone kabel als de contactdoos/stekker binnen zit dus met een gat van +/-8cm kan daar nog iets door als dat al zou nodig zijn natuurlijk. Eens de tank water vol is kan die vulslang er gewoon uit.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
Ik zou wel die oude benzine tank vervangen voor een kunstof watertank. Heb ooit een benzinetank van een oude brandweer pomp schoon geprobeerd te krijgen. Dat liep uit op een drama..
Wel tof een extra benzine tank. Wist niet dat zoiets bestond. Kan handig zijn als je ergens goedkoop kan tanken tijdens een vakantie
Wel tof een extra benzine tank. Wist niet dat zoiets bestond. Kan handig zijn als je ergens goedkoop kan tanken tijdens een vakantie

- Thijs84
- Luchtgekoeld
Haha.. m'n kever heeft ook zo'n kraan. Maar dan om maar de reserve van de tank te gaan. Kan je met je voet een schop tegen geven en dan kan je weer even. (Zat geen benzine meter in destijds haha)