Te koop via via Alpenkreuzer

Heb je iets te koop? Plaats hier zowel VW als niet-VW artikelen.
Forumregels
Basis regels, lees dit eerst voor wat te plaatsen

Zet ook in het onderwerp wat je zoekt.
Is het onderdeel gevonden, zet het er in, dan sluiten wij het item. Of stuur ons een PBtje.

Natuurlijk mogen het ook niet VW gerelateerde spullen zijn.

Handelaren en Bedrijven
Het is niet de bedoeling dat handelaren en/of bedrijven het forum als commercieel uithangbord gaan gebruiken. Mocht dit wel gebeuren, dan worden deze berichten verwijderd.

Help, mijn opmerking is weg
Alleen topic gerelateerde teksten worden toegestaan, bij afwijking van het topic wordt het bericht verwijderd.

Help, ik ben mijn advertentie kwijt!
Advertenties worden in principe 2 maanden na plaatsing van het eerste bericht zonder verdere vermelding verwijderd. Dit doen wij om het woud van advertenties overzichtelijk te houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Te koop via via Alpenkreuzer

Bericht door freddeblok » wo mei 20, 2020 15:08 pm

Beste,
Hiermee willen we u vragen of u een enthousiaste eigenaar weet die belangstelling heeft om met zijn VW T2 en een Oldtimer vouwwagen te gaan kamperen?
We willen nl. onze Alpenkreuzer – Senior van 1963 (57 jaar oud) te koop aanbieden. Destijds was het gebruikelijk dat families met een VW Kever of VW Busje T2 gecombineerd met Alpenkreuzer met vakantie ging, vandaar dat we u benaderen.
De Alpenkreuzer verkeerd in redelijk goede staat en is steeds inpandig gestald. In 1963 nieuw aangeschaft in Groningen door mijn schoonvader en later weer door ons gebruikt tot 2016.
Omschrijving: Veel bergruimte in vakken en onder tafelblad. – Incl. reserve wiel, grondzeil en luifel – Het gasfornuis kan gereviseerd worden, bermkeuken is onderweg te gebruiken. – Nieuwe tentstok-zakken. – De slikranden worden wat poreus maar zijn heel. Menig kampeerder uit deze periode zal de vormgeving (en geur) nog herkennen! De basisindeling en principe van uitklappen zijn o.i tegenwoordig nog steeds gebruikelijk.
Vlg Wikipedia:´Het onderstel en tentframe zijn gemaakt van ijzer, het plaatwerk is van aluminium. De deksels voor en achter zijn van polyester, de bodem van de wagen is van zes millimeter dik multiplex. Het deksel van de wagen, en dus de vloer wanneer de tent is opgezet, is gemaakt van twaalf millimeter dik multiplex. Verschillende onderdelen voor deze vouwwagens, zoals bijvoorbeeld de wielen, kwamen uit de toenmalige Trabantfabrieken. De Alpenkreuzer had een aantal voordelen ten opzichte van de toenmalige concurrenten, met name de grote 13" wielen gaven de wagens een goede wegligging. Door het kleine uitklap gedeelte aan de buitenkant dat ondersteund wordt met drie stangen wordt het grote bed nog een heel stuk groter´.
We hebben 8 foto´s die we eventueel kunnen doorsturen; ook 1 foto van de eerste jaren van de combinatie met een VW T2.
Graag horen we of u iemand hiervoor weet zodat dit unieke exemplaar hopelijk weer een goede bestemming en eigenaar krijgt, zodat anderen nog jaren plezier met de tent beleven.

Bij belangstelling even een pb aan mij, dan geef ik het email adres door.

Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Te koop via via Alpenkreuzer

Bericht door wouthwortel » wo mei 20, 2020 15:34 pm

voor als je een eyecatcher nodig hebt tijdens het Hippeace-festival!

Jammer dat ik geen stallingsruimte heb voor zo iets prachtigs!
I am Wouth and I approve this message.

Plaats reactie