Heb je iets te koop? Plaats hier zowel VW als niet-VW artikelen.
Forumregels
Basis regels, lees dit eerst voor wat te plaatsen
Zet ook in het onderwerp wat je zoekt.
Is het onderdeel gevonden, zet het er in, dan sluiten wij het item. Of stuur ons een PBtje.
Natuurlijk mogen het ook niet VW gerelateerde spullen zijn.
Handelaren en Bedrijven
Het is niet de bedoeling dat handelaren en/of bedrijven het forum als commercieel uithangbord gaan gebruiken. Mocht dit wel gebeuren, dan worden deze berichten verwijderd.
Help, mijn opmerking is weg
Alleen topic gerelateerde teksten worden toegestaan, bij afwijking van het topic wordt het bericht verwijderd.
Help, ik ben mijn advertentie kwijt!
Advertenties worden in principe 2 maanden na plaatsing van het eerste bericht zonder verdere vermelding verwijderd. Dit doen wij om het woud van advertenties overzichtelijk te houden.
-
sigmundpoip
- Lurker
Bericht
door sigmundpoip » do aug 31, 2023 12:19 pm
Beste,
Ik wil deze vw t2 westfalia verkopen in opdracht van de vrouw van een overleden vriend. Hij was reeds aan de renovatie begonnen. Er zijn wat stukken uitgehaald en opgelast en er is nog wat nieuw plaatwerk bij. De motor is in een garage volledig gereviseerd (+3000 euro dacht ik) en ziet er als Nieuw uit. De wagen is volledig qua uitrusting, ik denk alles origineel. Ik probeer snel nog wat meer gegevens te posten over type motor, bouwjaar,....
Kunnen jullie mij helpen aan de gangbare prijzen voor dergelijke wagen? Mag een ruime schatting zijn, ik weet dat dit zo moeilijk te zeggen is natuurlijk maar dan krijg ik een idee. Is in het bezit van Belgische boorddocumenten.
Groeten,
Pepijn

-
fahtal
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1978
-
Contacteer:
Bericht
door fahtal » do aug 31, 2023 12:35 pm
Af in concours staat zit je in de 30 a 40k.
In deze straat is wel lastig en prijs aan te hangen.
En gereviseerde motor met papieren mag je wel een waarde van 5k aan hangen.
Goed wesrfalia interieur gaat om makkelijk voor 2k
Dan heb je de bak nog? Wat is dat de staat van?
Spuiten zou zo 10k kunnen zijn.
Trek je dat van die 40k af. - 10k bak motor interieur-10k spuiten. Blijft er nog 20k over om een concoursstaat bus te maken. Maar ik zou als koper en dealtje willen dus inclusief spuiten 25k zou ik max als investering zien.
Zo ff vlug een brainfart...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Bericht
door Thijs84 » do aug 31, 2023 14:17 pm
Wat fathal zegt. Maar denk dat je er zo rond de 10 a 15k voor kan vragen.
Maar net wat de gek ervoor geeft. Hoeveel laswerk zit er nog aan?
zij die vielen zijn gevallen
-
sigmundpoip
- Lurker
Bericht
door sigmundpoip » do aug 31, 2023 22:36 pm
Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik wacht op de documenten voor meer informatie en dan maak ik ook nog wat extra foto's van de te repareren stukken.
Groeten
Pepijn
-
mobiel70
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
-
Contacteer:
Bericht
door mobiel70 » di sep 05, 2023 0:53 am
Mijn bus is ooit twee maal getaxeerd, vlak na de restauratie. Zonder interieur en met interieur (origineel Westfalia Helsinki) verschilde dat € 10.000. De buutenkant was wel gereed. Prijsniveau zoals Frank dat aangaf. Zoals de bus op jouw foto's is, in die staat? Durf ik niet aan te geven.
-
Job V
- Nieuweling
Bericht
door Job V » wo sep 06, 2023 8:22 am
De mijne is af en praktisch in concoursstaat. Vraag tussen de 35 en 38. Heb hem hier te koop staan omdat het een liefhebbers forum is. Verder nog nergens. Bij Kieft en Klok vragen ze voor matige complete originele Westfalias bijna 40k. Opknappers vanaf 20k. Hoop dat je er wat aan hebt.
Job
12/1976 T2b Westfalia Berlin De Luxe 2.0L injectie
-
sigmundpoip
- Lurker
Bericht
door sigmundpoip » wo sep 06, 2023 8:58 am
Laatst gewijzigd door
sigmundpoip op wo sep 06, 2023 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
fahtal
- Luchtgekoeld
-
Contacteer:
Bericht
door fahtal » wo sep 06, 2023 9:42 am
poe das krokant.... als ik zo kijk dan is de motor het meeste waard als daar nog een bon van is... en dan nog... dat is gezien het stof ook wel weer een jaar of 10 geleden wat is er ind e tussentijd met de motor gebeurd. dan zou ik met een cameraatje via het bougiegat in de motor willen kijken. hoe gebruikt het er daar uit ziet.
Het interieur kan ik niet goed zien maar de voorstoelen zien er bagger uit. hoe is het fineer dan? als dat ook bagger is dan zou ik daar ook niet veel voor geven.
dus dan zou mijn rekensom zijn 3k voor motor (indien factuur en inspectie ok is)
750 a 1000 voor de lange bak gokje maar geliefd
1000 voor interieur indien compleet en niet erg beschadigd
body en plaatwerk... tja er zit echt nog wel een jaartje lassen in. 5k?
dus 10K?
bieden vanaf 9K en dan maar eens afwachtenw at er gebeurd?
edit- als ik nog even terug kijk naar mijn eerdere opsomming zeg ik nu dus dat er nog 5k las werk inzit. ik denk dat dat wel klopt. dus 10k aankoop 5k lassen 10k spuiten heb je voor 25k een mooie bus? waar je anders 30 a 35k voor zou betalen.
edit2 ik ga ervanuit dat dit een bus is die al op kenteken staat. zo niet zijn dan de papieren voor import kompleet?
dakota beige
-
sigmundpoip
- Lurker
Bericht
door sigmundpoip » wo sep 06, 2023 10:07 am
Klopt, Belgische papieren. Heeft hier rondgereden.
-
fahtal
- Luchtgekoeld
-
Contacteer:
Bericht
door fahtal » wo sep 06, 2023 10:29 am
Ok das prima denk ik als het compleet is.
wat de gek ervoor geeft. maar ik zou dus mikken rond de 10k...
dakota beige
-
gijsv
- Luchtgekoeld
Bericht
door gijsv » wo sep 06, 2023 10:38 am
Gezien de staat en dat het een vastgelopen project is 8-10k.
Zitten naast ongelooflijk veel uren ook best wat onzekerheden in en er zal vast wel wat missen.
Besteed je dit allemaal uit, dan kost dit zo +30k en heb je wel een droombus welke 35-40k oplevert.
Doe je het zelf ben je wel een stuk goedkoper uit maar zie je de komende 2 jaar geen familie of daglicht. Dus eigenlijk nog duurder, of afhankelijk van je relatie een oplossing

-
Davy_B.
- Actief Lid
- Bouwjaar Bus: 1972
Bericht
door Davy_B. » do sep 07, 2023 19:47 pm
Ik zou de motor en bak apart te koop zetten... +3k. Hang de bak eraan en kan je testdraaien op de grond! Na een check natuurlijk... En de bus met alle stukken interieur en dergelijke trachten te verkopen en mikken op een 5k

(zal wel een gek zijn die er nog een begin aan ziet maar die lopen rond). Is echt rondom veel rot en veel werk aan en de kost is sowieso al niet te onderschatten om een strakke bus op de weg te krijgen zonder lakwerk... Ask me! 🫣
-
Thijs84
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1971
Bericht
door Thijs84 » vr sep 08, 2023 22:59 pm
In onderdelen zou je het meeste ervoor krijgen, maar een hoop gedoe. (Marktplaats is ruk)
Gezien er echt veel werk zit aan de bus zou ik zelf beginnen met bieden rond de 6000.
Krijg je hem verkocht voor 8k zou dit mooi zijn..
Maar; vind je het zelf geen leuk project om aan te gaan? Kost je wat tijd (reken 5 jaar als je het ontspannen doet).. maar dan heb je wel wat leuks, een aandenken aan de eigenaar en uiteindelijk is het veel meer geld waard.. genoeg hulp hier
Wil je er echt vanaf.. ik bied 4000, kom hem morgen halen, haha..
zij die vielen zijn gevallen