reisverslag met zun vijven in een berlin!

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » ma aug 11, 2014 22:35 pm

inleiding

boven in onze pak info daarna het verslag vind je dat te veel dan heb ik eventueele interersante stukjes onderlijnt voor je

Tja waar naartoe? Ons oorspronkelijke idee was naar de franse alpen. We skieen daar vaak en wouden het wel eens in de zomer zien. Maar een week voor vertrek kwamen er berichten van schoon familie uit denemarken dat het daar ook lekker was en zij stonden bij een autostrand..... de twjifel sloeg toe. tot een uur voor vertrek was de knoop niet doorgehakt. Het weer was goed op beide plekken. de natuur en andere bezienswaardigheden ook. Maar toen bedacht ik me ik wil nog wat zien voor werk in de abdij van Cluny. Dus dat was de bijl die de knoop doorhakte. Hup kinderen in de bus en gaan!

Onze bebakking:
Een t2b westfalia berlin met een essen aanhanger met 4 fietsen erop
een dakkoffer met een zonnepaneel op de 110ah huishoudt accu.
Afbeelding
wat zit waar

1 curverkrat met speelgoed
3 curverkratten met kleding 1 voor papa en mama 1 voor de twee grote kinderen 4 en 6 jr 1 voor de dreumes waar papa en mama stiekem nog wat bij gepropt hebben. deze 4 kratten passen op het achterbed naast elkaar in een vierkant. of per twee gestapeld op het achterbed. en in de nacht alle 4 op elkaar achter de bijrijderstoel als trap naar boven.

onder de bedbank liggen de regenjassen picknickkleden schoenen en laarsen en nog wat losse zut

in de hoge kast zitten lades , electronica(ga ik nog een oplaadpunt in maken), handoeken, badjassen
daar onder in het klepkastje de luiers van de dreumes.
koelkastje(toploader)
keukenkast is gevuld met keukenspul.

op het achterbed, koffertafel met 4 zitplekken, isomatten voor ramen en hefdak, extra matras laag voor dat bed(vouwt in het midden dubbel zodat je in rij modus dus drie lagen schuim hebt en in slaap modus 2 lagen schuim).

aanhanger zit de voortent is die we niet gebruikt hebben, reserve onderdelen(dynamo vsnaar en klepdekselpakking)(niet gebruikt), gereedschap, fietspomp, opvouwbaard babybadje(niet gebruikt), cobb bbq(ook niet gebruikt)

dak koffer, stoelen bijna niet gebruikt, luifel(1keer gebruikt) strandtentje (niet gebruikt)

op het bovenbed(de hele reis uitgeklapt geweest) alle slaap kussen de slaapzakken van de kinderen het hangmatje. de deryen tent van de dreumes met schuim matrasje.
Afbeelding
en de room divider natuurlijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



dakkast. ene kant vuile was anderekant ons 2 persoons dekbed. ja het past!

op de laadvloer portapotti verder niets!

Zo dat is nog eens efficiënt inpakken! want eigenlijk paste alles wat we nodig hebben in de bus zonder dakkast en aanhanger en dat voor een gezin van 5. Hiermee konden we een week kamperen woordat er weer wat gewassen moest worden. Alle credits gaan naar Geertje hiervoor.

de zit indeling is alle drie de kids op de slaapbank. de buitenste in 3 puntsgordels in de juiste kinderstoel de middelste in een heupgordel met zitverhoger en losse hoofdsteun die achter de rugleuning nog was gepropt voor comfort.

Afbeelding


Het plan. Op bezoek bij Jerupke in gulpen en naar de abdij in cluny. verder zien waar we stranden want verder dan luxemburg heeft de bus ons nooit willen brengen....

we vertrekken uit wilp en doen een stop bij het watermuseum in Arnhem. Erg leuk om eens te doen.
Afbeelding

daarna door naar Gulpen. Anja belt nog of we een voortent voor hun caravan kunnen oppikken na wat discussie over welke ijsselstij(ey)n nemen we de tent mee.
In gulpen hebben we 2 nachtjes gezellig gekletst met jerupke en anja en gezwommen met de kids.
Afbeelding

Afbeelding

Ik was wel een beetje geschrokken van het verbruik. ik had nog niet getankt maar de benzine meter zag er onheilspellend uit. na vertrek maar in belgie getankt en de uitslag was 1 op 6,2 dat viel me niet tegen dus we gaan door;) na een afslag gemist te hebben gingen we ineens via duitsland om luxemburg heen ipv het oorspronkelijke plan via belgie... maar we hebben geen plan dus dat was ook goed we gaan de snelweg af en corrigeren onze koers naar het westen waar we als lunchstop stoppen bij de EiffelZoo. Oud en vervallen maar die best was leuk en mooi . rendieren voeren en een gek kabelbaantje. 
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daarna verder gereden naar net onder Luxemburg op de camping kockelscheuer maps:
https://goo.gl/maps/zrND3

een zeer nette doorreis camping waar een super speeltuin is allerlei faciliteiten en openbaar vervoer de stad in. tip blijf er gewoon een paar nachtjes en race niet door. het kost maar 20 euro per nacht en de omgeving is te mooi om door te knallen.

Tijdens de rit naar Luxemburg hoorden we rechts achter getik van de as komen. Waarschijnlijk zijn deze homokineten versleten. Omdat het toch tropisch warm is besluiten we om twee dagen rust in te lassen. Op vrijdag naar het pretpark een zwembad en op zaterdag op de camping luieren. Papa ging even naar de onderdelen winkel voor vet en gereedschap om de as eronder uit te halen een ingevet achterstevoren terug te plaatsen. Nu draaien de homokineten de andere kant op en kunnen ze nog een tijdje mee.

na drie dagen vertrekken we van de doorreis camping wat een bijzondere ervaring is. Want elke avond komt iedereen aan en is de camping vol een elke ochtend rijdt iedereen weer weg. De truuk is om als eerste weg te zijn want dan ben je het alfa mannetje van de wilde beesten trek naast het zuiden. Voor ons is dit een nieuwe ervaring en rijden we na drie nachten samen met de rest van Nederland de route du soleil verder af. Dat betekend dus ook samen in de file voor het tankstation, de wc, en de kassa.

Maar de echte file daar doen we niet aan een dus wippen we snel de snelweg af voor de lunch in Toul. Een mooi stadje met een cathedraal en een complete stadsmuur zoals die misschien ook wel in Deventer eruit zag.

Afbeelding

Afbeelding
moeders in de entertainment positie tijdens het rijden;)
Nu staan we 375 km verder op bij mensen in de tuin te kamperen bij het mooie stadje Baune.

Afbeelding


Nog 100 km en dat zijn we bestemmingsloos. Waarschijnlijk gaan we richting Parijs en dan via de kust naar huis. 

In Baune bekijken we het super mooie hotel dieu wat eigenoiujk een ziekenhuis is wat 500 jaar heeft gestaan tot de jaren 60. erg mooi en indrukwekkend zeker een hoogte punt van de vakantie.
Afbeelding

Afbeelding

Na baune zijn we door gereden naar cluny waar we twee nachten op de parkeer plek onderaan de abdij kampeerden. De abdij is bijna in zijn geheel gesloopt er staat nog wat delen van een gigantische abdij. In de abdij staan computer schermen die laten zien hoe de kerk er vroeger uit zag. Zoiets wil een klant van mij ook en dat gaan we regelen;)

Afbeelding


Na cluny maakten we een verkeerde beslissing we gingen rijden naar een klimbos terwijl die ook bij cluny was. Naast dat er geen fatsoenlijke camping was zijn we ook niet bij dat klimbos gekomen. Vanaf nu gaan we niet het plan van de vorige avond veranderen.... helaas doen we dit nog 2x deze vakantie..... wel komen we bij een leuk kasteeltje met allemaal middeleeuwse vluchtwegen en kerkers 

wel was er weer even zon

Afbeelding

Afbeelding


na Cluny zijn we dus richting de zon vertrokken en dat was richting het westen. Omdat we ook weer op tijd thuis moesten zijn voor de bruiloft, zijn we richting parijs gegaan. met als tussen stop het van origine Romeinse stadje Autun. Een stad met veel history. Ooit opgericht door keizer augustus en nu de stad met nog de meeste aanwezigheid van Romeinse gebouwen in Frankrijk. In Autun hebben we weer gewildkampeerd op de parkeerplaats vlak voor het Romeinse theater.

https://goo.gl/maps/dV8Jz

Deze parkeerplaats keek uit over een meertje die gevoed wordt door allerlei bergstroompjes met daaromheen een mooi park met allerlei voorzieningen zoals een zwembad minigolf mc donalds. Dus de volgende dag zijn we eerst maar eens gaan zwemmen en daarna iets waar sipke al de hele vakantie wou, de minigolf. De volgende dagen hebben we in het park in de vele berg riviertjes gespeeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
links achterin is een wit stipje dat is ons hefdak, rustigere buren ga je nooit krijgen


en de stad in gegaan waar ook een mooi oud stads centrum is met wederom een Kathedraal. En als afsluiter zijn we met de kinderen om 22:00 naar een echte romeinse klucht gegaan in het romeinse theater. Deze amateur voorstelling(gepromoot als het spektakel van de eeuw) duurde tot 24:00 waarna er vuurwerk zou zijn. wij hadden het na een uur wel gezien maar mijntje en sipke wouden het af zien.... uiteindelijk 10 minuten voor het einde naar de bus gegaan en op dat moment begon het te hosen... dus wij blij en droog in de bus en het vuurwerk is ook afgelast.


Met de vlam in de pijp naar Parijs! Zoals de hele vakantie al gaat hebben we geen plan. we stoppen wanneer lobke er klaar mee is en gaan dan een dorpje stadje of wat dan ook bekijken eten wat en gaan weer verder. Zo ook vandaag. we komen in auxerre aan rond de lunch en zettelen ons als gezellig nederlands gezin met goed opgevoede kinderen op een terrasje aan het dorps plein. We bestellen wat drinken en maken aanstalten om eten te bestellen. we verhuizen nog naar een ander plekje voor iets meer ruimte. en wenken de ober, die inmiddels al wat nukkig was, dat we graag wat eten willen bestellen. de nederlanders naast ons hadden immers al eten en die waren later aangekomen. Maar de ober verteld ons dood leuk dat om 13:47 de keueken dicht gaat. wij schofferen hem vriendelijk en betalen onze drankjes gepast in al het kleinste geld wat we kunnen vinden in onze portemonnee.

een tentje verderop worden we op onze wenken bediend met een overheerlijke lunch. Cafe restaurant "lul de behanger"in auxerrre zal van mij deze week op het internet een uitgebreide review krijgen.

chagarijnig stappen we in de auto en besluiten dat we niet naar de eiffel toren gaan morgen want dan is de aankomst van de tour in parijs. maar we gaan naar disneyland. De kindjes hebben wel een verrassing verdiend want naar wat spatjes in het begin zijn ze nu een stuk meer op hun gemak in het busjes en op onze manier van reizen.

we leggen de weg af over provinciale wegen en zien zo mooie franse natuur opweg naar parijs. Het plan is om op de parkeerplaats van disneyland te gaan kamperen. Echter een half uur voor aankomst stoot geertje de automaat pook aan bij een van haar vele tripjes naar achteren om de kinderen te vermaken/te voeren, waardoor de bak van Drive in Neutraal schiet. Ik schrik me de pleuris en heb binnen een split seconde de vakantie afgeschreven. een seconde later realiseer ik me dat het hoge toeren van de motor en het verlies van snelheid simpel op te lossen is door die ene hendel naast me weer in D te zetten en we tuffen vrolijk verder. Geertje komt na 5 minueten terug en weet van niets.

Echter 2 minuten later begint de dynamo lamp te branden... we rijden tussen de weilanden en stoppen lijkt me niet wat. Dus volgas naar een fatsoenlijke camping want stel dat het echt een kapotte dynamo is dan kun je met kinderen misschien beter op een camping met zwembad staan dan op zinderend heet asfalt... bij de camping aangekomen lult geertje als brugman om een plekje te bemachtigen met onder dreigementen als de we bus uit zetten komt die niet meer van zijn plek. We krijgen een verdomhoekje aangewezen. na een snelle inspectie van het motor ruim zie ik dat de v-snaar eraf was gelopen door het plotselinge toeren verschil. De snaar was niet stuk maar voor de zekerheid heb ik hem maar snel vervangen voor een nieuwe die ik bij me had. (ik had ook nog een gereviseerde dynamo bij me, dus ergere problemen waren ook wel overwonnen;))


Op de camping zelf voelden wij ons zo wereld vreemd. Er was een nederlands talig animatie team, je kon er kroketten eten en er was die avond een playback show..... onze nek haren gingen overeind staan. Daarnaast ging de pendel bus op zondag naar disneyland maar tot 18:00 wat zou betekenen dat we de afsluitende vuurwerkshow zouden missen. Het besluit was snel gemaakt. Morgen als de bliksem ervandoor.

als echte nederlands hebben we nog even illegaal stroom afgetapt(want die zat niet bij de noodplek) en zijn we fris gedouched de volgende dag naar disneyland parking vertrokken.

Afbeelding spot onze groene bus niet die andere;)

die andere had wel een handige tafelhouder

Afbeelding



Daar valt natuurlijk veel over te vertellen. een lang verhaal kort gemaakt. Mijntje vond de griezel dingen leuk sipke de snelle maar was snel moe van alle atracties en lobke vond alles fantastisch tot zelfs het engste spookhuis aan toe.

Afbeelding

De eind Show was fantastisch. Lobke viel bij de eerste vuurpijl in slaap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


vandaag staat de Eiffel toren op het menu. Dus met de trein van af euro disney naar Parijs. Het terrein om de Eiffel toren ziet eruit als lowlands op maandag morgen. Platgetrapt gras het ruikt er muf naar bier en wijn. Het zal wel een mooi feestje daar zijn geweest tijdens de finish van de tour.

De kinderen vinden de toren mooi maar hebben geen zin op in de rij te gaan staan om naar boven te gaan. gelijk hebben ze de rijen zijn langer dan die in disneyland.
Afbeelding

we zien op de tripadvisor app dat een halte verderop een luchtballon is die omhoog gaat en ook een mooi uitzicht geeft over parijs. dus daar gaan we heen. Helaas is er onweer opkomst en daarom gaat die ballon niet op. wel lijkt ons dit een erg leuk ding en hij staat dus op de verlanglijst voor een volgende keer. het park waar de ballon stat er erg mooi met veel knusse hoekjes voor verliefde stelletjes of om je kind in kwijt te raken. echt een aanrader om eens te bekijken. we houden sipke dicht bij ons en zoeken verkoeling in de bedriegertjes fonteinen. blijkbaar een terugkerend iets op onze vakanties.
Afbeelding

daarna eten we nog een heerlijke kaasfondue in het centrum en gaan we voldaan van dit eenvoudige dagje naar ons busje.

Op naar de laatste stop. we hebben nog 4 reis dagen tot het huwelijk van een nicht van mij, dus 1 dag om naar de kust te komen 2 dagen strand en 1 dag om thuis te komen. Het plan is om net onder calais het strand op te zoeken en dan naar huis. We twijfelen of we gaan wildkamperen of op een kamping. We kiezen voor het laatste. echter dat houden we maar een nacht vol, het strand is te ver weg voor de kinderen, het stinkt er naar varkensmest, en er is een speeltuin. Dat laatste klinkt raar maar onze ervaring is hoe minder speeltuin hoe relaxter de kinderen zijn. want ze maken geen ruzie om de schommel voor Lobke kan geen halsbrekende toeren op 3 meter hoogte uithalen en de kinderen bedenken zelf veel leukere spelletjes als er niets te spelen is.

de wederom pakken we die morgen ons boeltje op bezoeken een bunker museum en gaan 5 km verderop kamperen aan het strand.

https://goo.gl/maps/ifGsV

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 heerlijke dagen aan het strand gehad waarbij geertje en de kinderen mosselen zoeken voor papa en die meenemen van het strand in mijntjes laarsen! Om ze de volgende dag als een heerlijke lunch te serveren! Het laatste avond maal eten we in een poepsjiek restaurant waar we met het zeewier achter de oren een heerlijke maaltijd eten.


en de volgende morgen naar huis. We rijden in 1 ruk 4 uur naar huis. een half uur voor het einde klapt een band van de aanhanger. Binnen twintig minuten was die ook vervangen maar we moetsen toch iets langer wachten want de familie was nog niet klaar met hun potje uno.....

Afbeelding

Afbeelding

al met al een super vakantie die boven onze verwachtingen bijna pechvrij was en waar we relatief goede nachtrust hebben gehad. 

verbruik is tussen de 1 op 6 en 1 op 7 gebleven echter de laatste ettappe van brugge naar huis hebben we 1 op 8,25 gehaald vraag me niet waarom en hoe maar het is wel zo...
Laatst gewijzigd door fahtal op ma aug 11, 2014 22:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » ma aug 11, 2014 22:39 pm

hmmm stomme photobucket die de foto`s weer draait....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Type3 Tommy
Actief Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Houten

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door Type3 Tommy » di aug 12, 2014 11:25 am

Leuk verhaal, en mooie foto's!

Respect dat jullie met de hele familie met de bus op vakantie gaan, ik doe het je niet na denk ik.

Hoe hebben jullie dat precies gedaan met dat deryen tentje op de hang mat? Ik heb ik naar zo'n constructie gekeken omdat de kleine te bewegelijk is om los in de hangmat te leggen, maar de ruimte leek mij te klein om zo'n tentje kwijt te kunnen.

Groet Tom

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door Briebelbus » di aug 12, 2014 12:42 pm

Ik ben al 2x in het Hotel Dieu in Beaune geweest. Dat is inderdaad erg mooi.
Weer een leuk verslag van de reis.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » di aug 12, 2014 17:34 pm

Type3 Tommy schreef:Leuk verhaal, en mooie foto's!

Respect dat jullie met de hele familie met de bus op vakantie gaan, ik doe het je niet na denk ik.

Hoe hebben jullie dat precies gedaan met dat deryen tentje op de hang mat? Ik heb ik naar zo'n constructie gekeken omdat de kleine te bewegelijk is om los in de hangmat te leggen, maar de ruimte leek mij te klein om zo'n tentje kwijt te kunnen.

Groet Tom


Tja het past gewoon. De tent is dan wel wat ingedeukt maar Lobke sliep er niet minder om. Volgens mij is dit zelfs de grote versie. Dat tentje past ook prima op het achterbed met de bank nog omhoog.

Leuk dat het verhaal gewaardeerd wordt. Ik hoop dat men wat aan onze inpak omschrijving heeft.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door Eppo91 » di aug 12, 2014 20:41 pm

Super leuk verhaal Frank. Fijn dat jullie eens een vakantie hebben gehad zonder noemenswaardige pech. Geeft mij ook moed om dat te gaan doen.
Waarom? Omdat het kan!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » di aug 12, 2014 20:55 pm

We hebben eigenlijk met de groene nooit noemenswaardige pech gehad. Benzinepompje contactpunten valse lucht. Etc maar genoeg om een vakantie te doen stranden.

Wat enorm heeft geholpen in vertrouwen is een dagje rollerbank dan weet je dat dat allemaal goed is.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
jverkerk
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 21:24 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Zwolle

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door jverkerk » di aug 12, 2014 21:28 pm

Mooi verhaal! Leuk om te lezen hoeveel je mee kan nemen :D
Ik moet nog heel lang schuren en sleutelen maar zo een verhaal geeft me motivatie om verder te gaan!
Mannen blijven jongetjes alleen het speelgoed wordt duurder...

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door Humby » wo aug 13, 2014 0:58 am

Zeer leuk verslag!

Ik krijg al een punthoofd van hoe we volgend jaar met een 3 jaar oude kleuter, een 1 jaar oude baby en een modebewuste vrouw moeten inpakken...
Goede tips!

Aircooled greetz,

Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » wo aug 13, 2014 7:10 am

Modebewuste vrouwen dragen flinter dunne zomerjurkjes!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door mobiel70 » ma aug 18, 2014 0:23 am

Leuk vakantieverhaal! Bij ons liepen een amerikaan en een rus in de weg toen we bij Normandië kwamen. Zijn we de andere kant maar opgegaan. Maar: 't was errug leuk! Doen we komend jaar weer.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

FrankVW
Actief Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 20:26 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door FrankVW » ma aug 25, 2014 8:41 am

Gaaf ! Nou...verbruik is hetzelfde als onze bus, dat verbaasde ons ook eerst (zie ons vakantieverhaal voor verbruik details) maar schijnt normaal te zijn. Vorig jaar zijn we ook in Disney geweest, super he die eindshow ? Met dat water en vuurwerk.....
Dat park met ballon en bedriegerfontijn...ook geweest vorig jaar ! IK ben daar drie dagen achter elkaar heen gegaan met het gezin om in die ballon te kruipen, maar iedere dag was er een excuus om niet de lucht in te gaan (onweer, wind, slecht weer op komst) dus de bedrieger fontein wel een paar keer gedaan. Tjonge,....dan ben je ok ECHT nat als je wordt geraakt :-)
Die roomdivider boven en dat hor boven vind ik een goede vinding !
En ...zoals al meer is gezegd...respect voor het aangaan van deze vakantieuitdaging ! Ok...wij zaten ook volgepakt in de bus, maar ik heb al iets oudere kids, dat maakt het makkelijker
Bedankt voor je verhaal !

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door ardeko » ma aug 25, 2014 20:47 pm

Super leuk verslag Frank ! Het maakt me helemaal enthousiast om de bus te fixen en op vakantie te gaan !!
Leuk ook om te lezen dat ze eerst hun spelletje Uno af willen maken voor ze weer in de bus willen.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door fahtal » ma aug 25, 2014 21:43 pm

@frankvw, ja die ballon zal wel niet zo vaak omhoog gaan... wel jammer het lijkt me een erg leuk ding. maar gelukkig maakt het park inderdaad veel goed. stond nu trouwens een citroen HY als verkoop wagen ook leuk.
en die show is erg gaaf. ook al zijn we niet van de grote commerciele vermaak campings ik kon euro disney wel waarderen het kost een klap geld maar je bent dan ook wel de hele dag zoet. volgend jaar nemen we een annual ticket de goedkoopste is net zo duur als 2 dagen en dan kan je 280 dagen in het jaar. dan zou je op de heen reis daar 1 of 2 dagen kunnen rond sjokken en op de terug reis. zie : http://www.disneylandparis-holidays.com ... -pass.html


@ de rest leuk dat ik jullie weer motiveer of op ideeën breng dat tenslotte is het doel van dit forum!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: reisverslag met zun vijven in een berlin!

Bericht door Airtime » vr aug 29, 2014 11:21 am

Erg leuk verslag, Frank! :) Wij hebben een paar jaar geleden in de buurt van Beaune gekampeerd (Meursault) en zijn ook Beaune in geweest. Het Hotel Dieu is inderdaad erg mooi.
Easy!

Plaats reactie