Amersfoort, bussie motor erin :)
Amersfoort, bussie motor erin :)
Omdat mijn busverhaal weggevallen is begin ik even opnieuw.
Even in vogelvlucht wat er ongeveer op het oude topic stond van af 16-feb-2010
Hier heeft het Buzzie 5jaar gestaan.
Er ligt nog wat spullen in de BUzz en er zit een camper interieur in. (gaat eruit)
Even in vogelvlucht wat er ongeveer op het oude topic stond van af 16-feb-2010
Hier heeft het Buzzie 5jaar gestaan.
Er ligt nog wat spullen in de BUzz en er zit een camper interieur in. (gaat eruit)
Laatst gewijzigd door Gerton op ma dec 09, 2013 17:51 pm, 27 keer totaal gewijzigd.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
Toen hadden we het over het motortje gehad.
In de papieren die er bij zaten stond een grafiek met een uitdraai van 130PK.
in het eerste blad van het boek staat:
Kramer - motor 2,0 ltr. ca 100 PS fur alle kafer modelle Cabrios, speedster, Porsche 356 und 912.
Wegen der geringen motorraumgrobe des kafers labt sich der 914 - motor nicht im orginalzustand einbauwen.
Lediglich der rumpmotor wird hierfur verwendelt.
Alle erforderlichten aubauteile fur den einbua in kafer wurden speziell entwickelt. Ein hierfur angefertigter geblasekasten mit einem lufterrad van Porsche 911, 6 zylinder, sorgen fur eine optimale motorkuhlung.
enz enz.
In de papieren die er bij zaten stond een grafiek met een uitdraai van 130PK.
in het eerste blad van het boek staat:
Kramer - motor 2,0 ltr. ca 100 PS fur alle kafer modelle Cabrios, speedster, Porsche 356 und 912.
Wegen der geringen motorraumgrobe des kafers labt sich der 914 - motor nicht im orginalzustand einbauwen.
Lediglich der rumpmotor wird hierfur verwendelt.
Alle erforderlichten aubauteile fur den einbua in kafer wurden speziell entwickelt. Ein hierfur angefertigter geblasekasten mit einem lufterrad van Porsche 911, 6 zylinder, sorgen fur eine optimale motorkuhlung.
enz enz.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
Motor eronder uit voor revisie
Natuurlijk heb ik weer een foto gemaakt van het blok.
Op de voorbumper zit een extra olie koeler en op webers staat het volgende nummer 40 LDF 50 SF
Type Blok SI 12 004 101 102A wwo10
Goeiedag. Heb je nog meer foto's van je motor gemaakt? Heb zelf net ook zo'n mooie porschekap in huis gehaald en ben benieuwd hoe die aan moet sluiten op het carter. Dit vooral aan de kant van het vliegwiel en de koppen. En hoelaag komt die ven op het blok?
Jacob Jan.
Laatst gewijzigd door Gerton op ma jul 12, 2010 23:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
Jacob Jan hier een paar fotos
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
Bedankt voor de foto's.
Shit man dat er op 1 cilinder geen compressie is te vinden. Vrees dat je het blok nog wat verder uitelkaar mag gaan halen. Zou de koppen er maar even af halen. Cilinders er af en als je geluk hebt een nieuwe set zuigerveren. Als dit het is raad ik je aan om de zuigers van de bovenkant in de cilinders te monteren. Karterkant zitten inkepingen met scherpe randen in de cilinders welke je nieuwe veren kunnen slopen.
Is trouwens wel even een mooi moment om de nokvolgers er ook even uit te vissen. Kun je gelijk je nokkenas even checken. Vergeet ook niet de axxiale-speling van je krukas. Mocht je vragen hebben wat betreft tolleranties? Trek maar even aan de bel. Heb hier een handleiding liggen van vw.
Wat betreft je koppen: Zie dat je tussen de tuimelaars veren hebt zitten. had die zelf overgezet van m'n CJ naar m'n CU. Heb wat na vraag gedaan en blijkt dat de busjes met shims van m'n CU een beter systeem is. Dus mocht je ze tegenkomen....
Succes met je blok. Ik hoop dat je geluk hebt. En ehh foto's blijven maken hé.
Jacob Jan.
28-maart-2010
De Buzz is eigenlijk best heel kaal geworden steeds gingen we verder, van het een kwam het ander en we komen steeds nieuwe dingen tegen die niet helemaal naar ons zin zijn.
De motor is er uit dus het achterschot ook maar eens weg halen, toen ik voor het eerst de tank zag viel mij eigenlijk niets bijzonder op, maar vond wel dat er iets een deukje in zat. ook de tank eruit!! wat er uit kwam ?? de onderkant en de boven kant was de tank geimplodeerd.
Nu gaan de puzzelstukjes in elkaar vallen (denk ik) De vorige eigenaar heeft zijn kleppen verbrand ! hoe komt dit? Omdat de motor niet genoeg benzine heeft gekregen??. de lucht toevoer voor de tank verstopt zat?? Daardoor de kleppen verbrand??
Er zijn nieuwe onderdelen en koppen op gekomen maar omdat de oude eigenaar de bus weer terug wilden bij de garage (ivm geld) hebben de heren het blok snel in elkaar geschroefd en bij 1 zuiger de zuigerveren niet gemonteerd. lekker he! dus vandaar 3 zuigers een mooie compressie en de 4e cilinder geen compressie.
Ondertussen ook een las cursus in Veenendaal gevolgd dit was zeer leerzaam.
Hier wat fotos.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
22-04-2010
Ik had een cusrsus in veenedaal gedaan en ik wil jullie toch even laten zien dat ik wat geleerd hebt.
Hier een antennegat die ik dichtgelast heb.
s39 erop.
Warm maken met de brander
Het krijg nu een vertinde kleur.
Tin erop.
Spatel erbij.
Uitmeren
Raspen
Schuren
Spuiten
En klaar is het.
Ik had een cusrsus in veenedaal gedaan en ik wil jullie toch even laten zien dat ik wat geleerd hebt.
Hier een antennegat die ik dichtgelast heb.
s39 erop.
Warm maken met de brander
Het krijg nu een vertinde kleur.
Tin erop.
Spatel erbij.
Uitmeren
Raspen
Schuren
Spuiten
En klaar is het.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
25-04-2010
En daar gaan we weer !!
er zat een klein dakje in de bus deze wilde ik eruit hebben.
Plaat opmaat gemaakt en geponst.
Stut binnen. (voor het aandrukken lassen)
Proplas
Slijpen
Vertinnen
DIT IS NU GELUKT !! foto volgt.
En daar gaan we weer !!
er zat een klein dakje in de bus deze wilde ik eruit hebben.
Plaat opmaat gemaakt en geponst.
Stut binnen. (voor het aandrukken lassen)
Proplas
Slijpen
Vertinnen
Uhhhh stom geen foto van ut eind resultaat.
Bij de proplassen was alles goed gegaan, maar bij het vertinnen is er te veel warmte ontstaan waardoor er een deuk naast de nieuweplaat (dak) gekomen is. Probeerde deze terug te drukken maar komt steeds terug (naar binnen)
Iemand een idee hoe ik deze deuk weer naar buiten kan krijgen???
DIT IS NU GELUKT !! foto volgt.
Re: Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
16-05-2010
Restauratie deur.
Roestplek weg geslepen en nieuwe delen ingelast.
Restauratie deur.
Roestplek weg geslepen en nieuwe delen ingelast.
Re: Project Buzz uit Amersfoort (topic overnieuw)
Veel foto's !!! zie de link in onderschrift.
Re: Project the Buzz (fotos toegevoegd 17-07-2010)
Zo !! Lekker bezig hoor. Je hebt al aardig wat openingen dicht gelast.
Waarom heb je je open dak dicht gemaakt, was het stuk ? Lijkt me juist tof om een open dak te hebben.
Waarom heb je je open dak dicht gemaakt, was het stuk ? Lijkt me juist tof om een open dak te hebben.
-nic-
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
Re: Project the Buzz (fotos toegevoegd 17-07-2010)
*Nic schreef:Zo !! Lekker bezig hoor. Je hebt al aardig wat openingen dicht gelast.
Waarom heb je je open dak dicht gemaakt, was het stuk ? Lijkt me juist tof om een open dak te hebben.
Uhhhh jij heb de fotos gezien!!!!, Nou er zaten van die die groten horens op het dak die had ik dicht gelast maar dat was niet een sux6 geworden. Toen heb ik besloten op dat stuk er uit te slijpen en heb gelijk het opendakje verwijderd.
Gaat nu super dat lassen, je moet echt de tijd ervoor nemen niet gelijk afmaken, heel rustig aan. Het dakdeel staat ook in de Epoxy plamuur en ik moet zeggen dit gaat helemaal goed komen.
Re: Project the Buzz (fotos toegevoegd 17-07-2010)
ff weer een paar foto'tjes.
De achterkant los gemaakt kijken wat we hier tegen komen.
Er was een bout afgebroken van de bumper dus ik kon gelijk zien wat er allemaal verrot was. en er zat ook nog een muizenest die ook maar gelijk opgeruimt
De achterkant los gemaakt kijken wat we hier tegen komen.
Er was een bout afgebroken van de bumper dus ik kon gelijk zien wat er allemaal verrot was. en er zat ook nog een muizenest die ook maar gelijk opgeruimt
Re: Project the Buzz (fotos toegevoegd 17-07-2010)
Alles behandeld tegen roest en onderin weer een stevige plaat ingelast voor de bumper bevestiging.
En alles weer dicht gelast
Epoxy plamuur erop.!!
En morgen weer schuren!!! Het raam links achter had ik al een paar weken dichtgelas en bijgeplamuurd hier nog een foto.
En alles weer dicht gelast
Epoxy plamuur erop.!!
En morgen weer schuren!!! Het raam links achter had ik al een paar weken dichtgelas en bijgeplamuurd hier nog een foto.
Re: Project the Buzz (fotos toegevoegd 17-07-2010)
Kap van de motor de hoekjes met polyester bijgewerkt. en de gaten van de verwarming dicht gemaakt.
ff spuiten.
Ik heb gelijk maar de tank meegenomen de oude tank wat inelkaar gezogen en was niet meer te gebruiken.
ff spuiten.
Ik heb gelijk maar de tank meegenomen de oude tank wat inelkaar gezogen en was niet meer te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Gerton op zo sep 19, 2010 1:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project the Buzz DAAR IS TIE WEER !!!
MEER FOTO'S!!! zie de link in onderschrift.