You got to love a white Westy

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » zo jan 03, 2010 21:32 pm

Fahrvergnugen schreef:
mychatype3 schreef: Wel over gedacht maar.....niet gedaan.

Greetz mycha
Da's maar half Mychaen :lol:
ja ja :twisted:
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Gebruikersavatar
Robert
Luchtgekoeld
Berichten: 3197
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:56 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Robert » zo jan 03, 2010 21:36 pm

Goed bezig Mycha.
Was net van plan om te vragen hoe het met de as staat, maar je hebt de afgelopen dagen niet stil gezeten.

Groeten,
Robert 8)
Member of ACF

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma jan 04, 2010 10:46 am

Mooi spul, die RX10! :shock: 8)
Easy!

Guillermo
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: do okt 15, 2009 14:03 pm

Bericht door Guillermo » ma jan 04, 2010 20:19 pm

Hey Mycha,

ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?

Greezt
Wim

Fahrvergnugen
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2009 21:24 pm
Contacteer:

Bericht door Fahrvergnugen » ma jan 04, 2010 20:32 pm

Guillermo schreef:Hey Mycha,

ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?

Greezt
Wim
Mycha schreef: Volgende stap is de buizen afzagen en de lagers opnieuw uit te laten draaien. Ik doe dit zodat ik de buizen niet door hoef te slijpen en zo de sterkte behoud en rechte asbuizen

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » ma jan 04, 2010 20:36 pm

Guillermo schreef:Hey Mycha,

ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?

Greezt
Wim
He Wim,

Hoeveel ga je versmallen?

Ik wilde de bussen naar binnen trekken met een draadeind door en door, eenzijde vastzetten, dan met een rond plaatje (maat van binnen-bus) dieper op- indraaien? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...... :oops:
Bij kever kunnen ze meestal voorzichtig naar binnen geklopt worden!!! dus ik denk met beleid moet het wel kunnen :wink: (hoop ik)
Anders wordt het nieuwe bussen draaien....

Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » ma jan 04, 2010 21:30 pm

Fahrvergnugen schreef:
Guillermo schreef:Hey Mycha,

ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?

Greezt
Wim
Mycha schreef: Volgende stap is de buizen afzagen en de lagers opnieuw uit te laten draaien. Ik doe dit zodat ik de buizen niet door hoef te slijpen en zo de sterkte behoud en rechte asbuizen
He Paul,

Wim bedoelt de binnenste lagers, er zitten er vier aan de buitenzijde (naaldlagers), maar ook vier aan de binnenzijde (materiaal....brons ofzo!!) :wink:

Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Fahrvergnugen
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: do dec 03, 2009 21:24 pm
Contacteer:

Bericht door Fahrvergnugen » ma jan 04, 2010 21:35 pm

mychatype3 schreef: He Paul,

Wim bedoelt de binnenste lagers, er zitten er vier aan de buitenzijde (naaldlagers), maar ook vier aan de binnenzijde (materiaal....brons ofzo!!) :wink:

Greetz mycha
Ik zie het nu ook, ik moet me er ook niet mee bemoeien :oops: heb meer verstand van roestige kevers.

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Bericht door jerupke » di jan 05, 2010 0:26 am

Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.

De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.

Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.

voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.

Verder een mooi project hoor!

Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di jan 05, 2010 8:20 am

jerupke schreef:Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
Deze bedoel je? :wink:
Easy!

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » di jan 05, 2010 12:03 pm

jerupke schreef:Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.

De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.

Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.

voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.

Verder een mooi project hoor!

Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
Thanks, dat is nog eens info :wink: waar we wat aan hebben.

Hoe heb je de nieuwe glijbronzenbussen vastgezet?
waarvoor dienen de twee gaatjes in de bussen?

Afbeelding

Greetz mycha
Laatst gewijzigd door mychatype3 op di jan 05, 2010 16:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Bericht door wouthwortel » di jan 05, 2010 13:42 pm

mychatype3 schreef: Afbeelding
De platte luchtbuis die je hier ziet, is die nog ergens te koop???

Mycha: ik heb deze foto ff van je geleend :oops: :oops: akkoord :?
I am Wouth and I approve this message.

Guillermo
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: do okt 15, 2009 14:03 pm

Bericht door Guillermo » di jan 05, 2010 15:53 pm

jerupke schreef:Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.

De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.

Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.

voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.

Verder een mooi project hoor!

Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
Blijkbaar heb je de link naar mijn busje reeds doorgekregen.
Om welke datum van jouw www foto's vind ik de voorasfoto's terug?
Grtz
Wim

Guillermo
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: do okt 15, 2009 14:03 pm

Bericht door Guillermo » di jan 05, 2010 15:55 pm

mychatype3 schreef:
Guillermo schreef:Hey Mycha,

ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?

Greezt
Wim
He Wim,

Hoeveel ga je versmallen?

Ik wilde de bussen naar binnen trekken met een draadeind door en door, eenzijde vastzetten, dan met een rond plaatje (maat van binnen-bus) dieper op- indraaien? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...... :oops:
Bij kever kunnen ze meestal voorzichtig naar binnen geklopt worden!!! dus ik denk met beleid moet het wel kunnen :wink: (hoop ik)
Anders wordt het nieuwe bussen draaien....

Greetz mycha
Hey Mycha,
ik begrijp perfect wat je bedoelt. Lijkt me anders wel een sterk plan.
Ik moet ook juist nog eens kijken waar deze nippels zitten die dit lager op zijn plaats houdt. Lijkt me nogal raar, maar VW's-wegen zijn soms nogal ondoorgrondelijk. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Greetz
Wim

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » di jan 05, 2010 16:27 pm

wouthwortel schreef: De platte luchtbuis die je hier ziet, is die nog ergens te koop???
Mycha: ik heb deze foto ff van je geleend :oops: :oops: akkoord :?
no problem, ik weet zo niet of deze te koop is, ff proberen bij de sponsers van de site :!:
proud member of the A-team, low earlybay cruisers

Plaats reactie