ja jaFahrvergnugen schreef:Da's maar half Mychaenmychatype3 schreef: Wel over gedacht maar.....niet gedaan.
Greetz mycha
You got to love a white Westy
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Hey Mycha,
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
Wim
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
Wim
-
- Nieuweling
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do dec 03, 2009 21:24 pm
- Contacteer:
Guillermo schreef:Hey Mycha,
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
Wim
Mycha schreef: Volgende stap is de buizen afzagen en de lagers opnieuw uit te laten draaien. Ik doe dit zodat ik de buizen niet door hoef te slijpen en zo de sterkte behoud en rechte asbuizen
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
He Wim,Guillermo schreef:Hey Mycha,
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
Wim
Hoeveel ga je versmallen?
Ik wilde de bussen naar binnen trekken met een draadeind door en door, eenzijde vastzetten, dan met een rond plaatje (maat van binnen-bus) dieper op- indraaien? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel......
Bij kever kunnen ze meestal voorzichtig naar binnen geklopt worden!!! dus ik denk met beleid moet het wel kunnen (hoop ik)
Anders wordt het nieuwe bussen draaien....
Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
He Paul,Fahrvergnugen schreef:Guillermo schreef:Hey Mycha,
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
WimMycha schreef: Volgende stap is de buizen afzagen en de lagers opnieuw uit te laten draaien. Ik doe dit zodat ik de buizen niet door hoef te slijpen en zo de sterkte behoud en rechte asbuizen
Wim bedoelt de binnenste lagers, er zitten er vier aan de buitenzijde (naaldlagers), maar ook vier aan de binnenzijde (materiaal....brons ofzo!!)
Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
-
- Nieuweling
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do dec 03, 2009 21:24 pm
- Contacteer:
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.
De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.
Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.
voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.
Verder een mooi project hoor!
Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.
Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.
voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.
Verder een mooi project hoor!
Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Thanks, dat is nog eens info waar we wat aan hebben.jerupke schreef:Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.
De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.
Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.
voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.
Verder een mooi project hoor!
Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
Hoe heb je de nieuwe glijbronzenbussen vastgezet?
waarvoor dienen de twee gaatjes in de bussen?
Greetz mycha
Laatst gewijzigd door mychatype3 op di jan 05, 2010 16:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Blijkbaar heb je de link naar mijn busje reeds doorgekregen.jerupke schreef:Dat met die lagers gaat niet zo lukken, mannen.
De lagers zitten namelijk geklemd tussen drie ingeperste 'dimpels', zijn dus kleiner dan de binnendiameter van de buizen.
Ik heb de dimpels voorzichtig uitgeboord, de lagers eruitgetrokken met een speciaal gemaakte trekker en toen in glijbronzenbussen opnieuw geplaatst.
voor fotobegeleiding: klik ff op het www knopje.
Verder een mooi project hoor!
Ik zie trouwens nog geen topic van die Rode US Deluxe..... (hint hint)
Om welke datum van jouw www foto's vind ik de voorasfoto's terug?
Grtz
Wim
Hey Mycha,mychatype3 schreef:He Wim,Guillermo schreef:Hey Mycha,
ik zit ongeveer even ver in het maken van mijn eigen versmalde vooras.
Enige probleem waar ik nog mee zit is de binnenste lagers. Hoe krijg ik die dieper? Dit moet namelijk ook gebeuren om de draagarmpjes diep genoeg in de as te krijgen.
Kloppen lijkt tot niet zo goed. Heb gedacht aan een bus en een pers. Weet jij raad?
Greezt
Wim
Hoeveel ga je versmallen?
Ik wilde de bussen naar binnen trekken met een draadeind door en door, eenzijde vastzetten, dan met een rond plaatje (maat van binnen-bus) dieper op- indraaien? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel......
Bij kever kunnen ze meestal voorzichtig naar binnen geklopt worden!!! dus ik denk met beleid moet het wel kunnen (hoop ik)
Anders wordt het nieuwe bussen draaien....
Greetz mycha
ik begrijp perfect wat je bedoelt. Lijkt me anders wel een sterk plan.
Ik moet ook juist nog eens kijken waar deze nippels zitten die dit lager op zijn plaats houdt. Lijkt me nogal raar, maar VW's-wegen zijn soms nogal ondoorgrondelijk. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Greetz
Wim
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze