Ons busje Roelie

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jan 14, 2015 12:27 pm

hallo bus liefhebbers,

Wij zijn Richard en Esther, heb ons geloof ik al een voorgesteld, maar dacht ook maar eens een verhaaltje over ons busje te beginnen ;)

Wanneer het eigenlijk allemaal begonnen is weet ik niet meer, en doet er eigenlijk ook niet toe.
maar denk dat het begonnen is met het idee van het kopen van een campertje.
In eerste instantie nog niet een T2, maar een niet al te grote.
Kreeg toen wel het idee dat zo`n modern ding het niet was.
Na een speurtocht op internet en beide ook wel gecharmeerd van een T1 te zijn, hier eerst eens op wezen zoeken. Kwam er toen wel achter dat een nette T1 ons wel wat ver over het budget zou zetten.
Heb toen onze zoektocht aangepast, ook nog gekeken naar andere modellen campertjes, zoals Mercedes, Ford of Citroen. Hier weinig van kunnen vinden en kregen beide ook niet Het gevoel bij deze modellen.
De T2 kwam daar wel bij Het gevoel in de buurt.
Ons verder nog niet verdiept te hebben in de verschillen van de T2a, T2a/b Of de T2b, en de verschillende motor en transmissie varianten.
Kwamen we tijdens de zoektocht het volgende busje tegen.

Afbeelding

Tussen alle T2`tjes variërend in alle staten en prijzen op de verschillende auto sites. sprong deze er wel uit.
Zij stond niet bij ons inde buurt, dus de verkoper maar gebeld om een afspraak te maken en bij haar te kijken.
Zo gezegd zo gedaan. Onze reis naar Uddel begonnen.
Na ons bezoek bij dit busje en mijn eerste proef ritje in een T2, ook maar even doorgereden naar Renkum, en even bij de bekende busje verkoper geweest.
Hier ook nog wel weer een beetje geschrokken wat een T2 moest kosten. En de genen die daar op dat moment stonden toch ook wel wat werk nodig hadden.
Na er een leuk weekend van gemaakt te hebben, maar weer afgereisd naar het pittoreske Joure.

Er thuis nog een paar nachtjes over te hebben geslapen, maar besloten om een bod uit te brengen op het oranje witte busje uit Uddel. :lol:
Na een telefoontje was de koop gesloten, en waren wij eigenaar van het busje. :P

Vertel later meer ;)
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 22, 2020 16:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Ons busje Roelie

Bericht door EeVeeWee » wo jan 14, 2015 12:34 pm

Welkom!
Mooie frisse oranje kleur, deze T2b :mrgreen:
Is er nog veel werk aan?
Ik ben geen fan van auto's een naam geven, maar dat ligt aan mij ;)
Veel plezier met de bus en hou ons op de hoogte!
Dus.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Briebelbus » wo jan 14, 2015 12:40 pm

Dan, nogmaals een welkom en veel plezier met de bus gewenst.

Heb je al plannen met/voor de bus :?:
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jan 14, 2015 12:50 pm

EeVeeWee schreef:Welkom!
Mooie frisse oranje kleur, deze T2b :mrgreen:
Is er nog veel werk aan?
Ik ben geen fan van auto's een naam geven, maar dat ligt aan mij ;)
Veel plezier met de bus en hou ons op de hoogte!


wij hebben onze auto`s altijd al een naam gegeven, wel altijd afgeleid van de letters in het kenteken :D

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Ons busje Roelie

Bericht door EeVeeWee » wo jan 14, 2015 15:07 pm

Tuinkabouter90 schreef:wij hebben onze auto`s altijd al een naam gegeven, wel altijd afgeleid van de letters in het kenteken :D


Voor iemand met autisme is en blijft een voertuig een ding, maar blijkbaar denken veel mensen daar anders over. Ieder zijn meug, als je maar plezier van je bus hebt! ;)
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op wo jan 14, 2015 18:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus.

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Ons busje Roelie

Bericht door freddeblok » wo jan 14, 2015 15:35 pm

Mooie bus.
Veel plezier ermee
En veel veilige kilometers
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jan 14, 2015 18:45 pm

Om weer even verder te gaan met ons verhaal.

Wij hadden er voor gekozen om een bus in goede staat te kopen. Dit omdat ik het niet zag zitten om het "grote"werk te moeten doen. Als mede dat wij de ruimte niet hebben voor een uitgebreide restauratie.
zijn nog wel diverse kleine dingen die moeten/moesten gebeuren.
of anders gezegd die ik graag nog wil aanpassen.
zo werkte de alarm lichten eerst niet, maar na een speurtocht heb ik dit opgelost.

verder al wat begonnen met wat kleine details toegevoegd.
of ze helemaal origineel zijn weet ik niet, maar wij vinden ze leuk.

Afbeelding

moest hiervoor het beugeltje, wat volgens Par.. wel zou moeten passen, een paar knikjes geven om het wel werkend te krijgen.

verder nog wat kleine dingetjes gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verder ook nog eens bezig geweest met het interieur lampje want dat werkte ook niet, en er miste ook wat onderdeeltjes om dit functionerend te krijgen.
na het trekken van wat nieuwe draden en plaatsen van een paar nieuwe schakelaartjes en wat inlichtingen via dit forum was er resultaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verder ook via het forum aan een mooi klokje gekomen, deze moet ik nog monteren op plek van het zwarte plaatje, maar dat is niet het moeilijkste klusje :x

Had nog niet eens verteld over de binnen kant, dit is een vernieuwd interieur door Rep.. W...,
was allemaal al gebeurd voordat wij hem kochten, heb niet veel foto`s van de binnen kant maar hier toch een paar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het groene skai op de achterkant van het slaap bankje wel zelf aangebracht, omdat we dit wat mooier afgewerkt vonden dan de blanke houten plaat, waar ook nog diverse stift strepen op stonden.

O ja ook nog even een fotootje met dak omhoog en Luifeltje

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 22, 2020 16:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 957
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Ons busje Roelie

Bericht door ardeko » wo jan 14, 2015 20:15 pm

Mooi busje hoor ! Gefeliciteerd

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Ons busje Roelie

Bericht door VWT2a » wo jan 14, 2015 21:18 pm

Idd mooie bus. Vooral de voor en na foto van de glazen. :)

Veel plezier er mee.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » wo jan 14, 2015 22:26 pm

Om nog weer even verder te gaan,

Een aantal dingen die nog op het lijstje staan om te doen.
plaatsengordels achterin.
vervangen van achterlichten, oude kunststof is redelijk vergaan.
spiegels vervangen, zit nu een oude en een nieuwere op.
deurpanelen vervangen en binnen kant deuren nog aanpakken.
trekgewicht op kenteken laten registreren.
en een nieuw koelkastje plaatsen.

ja ik weet dit zijn allemaal kleine dingetjes en zal ik ook niet allemaal tegelijk doen.

waar ik nog wel naar op zoek ben is info over ons busje, want ik weet dat er meerdere eigenaren zijn geweest.
maar helaas ken ik de historie van het busje niet.
wat ik wel weet is dat het busje, voordat het bij de spuiter geweest is volledig oranje is geweest.
en het kenteken 46-RP-01 is
weet niet of iemand dat herkent en mij misschien op m`n speurtocht kan helpen.

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: Ons busje Roelie

Bericht door Eppo91 » wo jan 14, 2015 22:57 pm

Gefeliciteerd met jullie mooie bus.
Mooie kleuren ook :) :)
Veel plezier en veilige kilometers gewenst! 8-)
Waarom? Omdat het kan!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jan 16, 2015 0:20 am

om nog weer eens wat meer te vertellen.

zaten de eerste paar ritten nog zonder muziek in ons busje.
dus eerst maar eens een radio geplaatst. en een paar luidsprekertjes achter in gemonteerd.
wij zijn niet zo van de boem boem dus hebben het bescheiden gehouden
de voorste luidsprekers zijn in het kick/schop bord beland

Afbeelding
Afbeelding

verder ook het nodige dempingsmateriaal aangebracht op motor compartiment en onder het slaapbankje.
en nog diverse plaatsen

Afbeelding

was wel versteld hoeveel verschil dit maakte. ook het plaatsen van een dempingsmat onder de rubbermat gaaf een heel goed resultaat.
zal voorin de bus hier en daar ook nog wat meer plakken maar dan moet het eerst weer wat warmer worden, en niet onbelangrijk we weer op de weg mogen. stomme overgangsregeling :twisted:

verder wou de vrouw al bloemetjes op het busje plakken, maar hier heb ik maar een stokje voor gestoken.
een klein compromis heb ik wel gedaan.

Afbeelding

verder had ik de interieuraccu ook weer actief gemaakt want deze was los gekoppeld.
dit zorgde na een van onze tour tochtjes nog tot een vervelende verrassing.
na een tochtje en een leuk plekje te hebben gevonden om een hapje te eten.
zouden we onze terug tocht inzetten, maar dat ging helaas niet meer.
accu nagenoeg leeg getrokken door huishoudaccu.
bleek bij nadere studie het schakel relais continu open te staan en niet te ontkoppelen bij afslaan van de motor.
na wat vragen en rondneuzen hier op het forum. ook maar besloten het relais maar te upgraden.
de lampjes en andere creatieve oplossingen vond zag ik niet zitten. dus gekozen voor een intelligent relais gekozen

Afbeelding

dit ongemakje gaf ons wel onze eerste sleep beurt, en gelukkig tot op heden onze enige.
later nog wel een elektrische probleem gehad want vielen we onderweg stil.
had uit voorzorg de bougies en bougie kabels al vervangen.
hadden we onderweg een stilvaller van de motor.
bleek de bobine stuk te zijn. dus maar een belletje gedaan naar kever Friesland te drachten.
omdat het tegen vijven was op zaterdag kwam hij naar ons toe met een busje.
na enig onderzoek hadden we / hij het probleem gevonden.

zo zullen we stiekem weg nog wel eens wat kleine dingetjes aanpassen en verbeteren :D
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 22, 2020 16:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Ons busje Roelie

Bericht door EeVeeWee » vr jan 16, 2015 10:17 am

Hopelijk blijft het bij die storing.
Toevallig heb ik pas ook zo'n Cyrix intelligente accuscheider geplaatst, ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen er mee zijn. Wel handig als de startaccu leeg is, de huishoudaccu 30 s ingeschakeld kan worden om alsnog te kunnen starten!

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jan 16, 2015 21:10 pm

ben nog niet helemaal uitverteld over de kleine verbeteringen die ik inmiddels al gedaan heb. :)

zo was het stuur wat er in zat, geschuurd en rondom de claxon ring was er al eens iemand bezig geweest om die er af te halen, maar dit natuurlijk eerst op het verkeerde plek dus wat lelijke beschadigingen.
kon voor een zacht prijsje toen een andere overnemen. deze was ook niet 100% maar stukken beter als onze eigen.
had wel even wat slaalwol en poetsmiddel nodig om hem weer mooi glanzend te krijgen, en deze had maar een klein scheurtje en was onder de claxon ring wel netjes.
heb hier geen foto`s van gemaakt.
wat ik nog doen wil is een ring plaatsen onder het stuur zodat de claxon weer van z`n originele plek reageert en niet meer via een extra button op het dashboard 8-)
hier later wel eens wat meer over ;)

verder heb ik mij ook maar gewaagd om een pompje te plaatsen voor de ruitensproeier.
want na het vervangen van het ventiel, is dit systeem op druk inderdaad verre van ideaal en als je hem wilt gebruiken is de druk weg :(
heb mij toen maar gewaagt aan het plaatsen van een micro switch op het plek van het ventiel.
want ook hiervoor wou ik geen extra schakelaar plaatsen :P
maar de eerste aanpassing ging even mis. en het heveltje onder de arm brak me af, gelukkig nog wat kunnen vinden via mp en van 2 incomplete weer 1 hele gemaakt.
toen het aanbevolen schakelaartje geplaatst maar kwam net als de anderen er al snel achter dat deze niet ideaal is en je nog weer wat modificaties moet doen.
ben toen nog even naar de winkel geweest en heb een iets groter schakelaartje gehaald.
deze heeft tot nu toe nog niet gefaald in m`n proef opstelling. doordat de kop groter is is het heveltje er nog niet afgeschoten, zal hier ook nog even foto`s van maken.
maar dan moet ik nog weer even naar busje toe want daar had ik hem eerst weer heen gebracht.

en ja net als velen balen van die overgangsregeling anders was dit al klaar geweest :geek:

ben nu eerst wel een beetje bij met vertellen.
maar zal later zeker meer volgen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Ons busje Roelie

Bericht door Tuinkabouter90 » vr jan 16, 2015 21:17 pm

o ja en wie het busje in z`n vorige kleur stelling herkent geheel oranje.
en daar meer info van heeft hoor ik het graag, want ja historie heb ik helaas niet.
weet dat het een originele Nederlandse bus is, maar wie de vorige eigenaren zijn geweest is mij onbekend.
b.v.d.

Afbeelding

Afbeelding

8-) :mrgreen: :?:
Laatst gewijzigd door Tuinkabouter90 op za feb 22, 2020 16:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie