Eindelijk knorren met ons bussie
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Ik ben ook benieuwd naar meer stuurbekrachtigingsinfo!
Mooie bus, geniet ervan!
Mooie bus, geniet ervan!
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Lucht bevriest en kookt nooit
-
- Actief Lid
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Gameren
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hoi Rob,
Ik wil toch nog even reageren, ik hoop dat je het niet erg vind!
Ik lees met veel plezier alle reacties betreffende de stuurbekrachtiging, da's altijd goed
Voor diegene die dat nog niet wisten, ik ben werkzaam voor het bedrijf dat de stuurbekrachtiging heeft ingebouwd in Rob z'n bus. Dus als er nog vragen zijn, dan hoor ik graag. (via pb). Ik kan daar vast meer info over geven.
Groetjes,
Patrick
Ik wil toch nog even reageren, ik hoop dat je het niet erg vind!
Ik lees met veel plezier alle reacties betreffende de stuurbekrachtiging, da's altijd goed
Voor diegene die dat nog niet wisten, ik ben werkzaam voor het bedrijf dat de stuurbekrachtiging heeft ingebouwd in Rob z'n bus. Dus als er nog vragen zijn, dan hoor ik graag. (via pb). Ik kan daar vast meer info over geven.
Groetjes,
Patrick
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hey Patrick das ok natuurlijk, hier nog wat info van mij.
Het is elektrische stuurbekrachtiging die snelheidsafhankelijk is geregeld. Het is door EZ Powersteering uit Leerdam gedaan die dat per auto zonodig aanpast. Zo ook voor de onze dus. Ze hadden al meerdere t2's gedaan maar de onze was net iets anders waardoor ze een ander type kolom moesten maken. Maar zoals ze aangaven dat dat hun bedrijf weer de mogelijkheid bied om daarna andere bussen van hetzelfde type/jaartal makkelijker te kunnen ombouwen.
Ik mag niet zonder rijden en deed (en kon dat niet omdat de bus eerst grondig aangepakt moest worden waarvan de gare vooras en raamranden voor en achter het ergste er aan toe waren) dan ook maar niet. Voordat we de bus kochten was ik al op zoek gegaan naar de kosten van een stuurbekrachtiging. Toevallig stond Maurice Broncke van KlassiekVWCentrum die onze bus in behandeling heeft op het winterkeverfestijn vlakbij de stand van EZ. Die had toen een beursaanbieding. Voor ons type is er dus een nieuwe kolom ontworpen en gemaakt.
Zoals je las het rijdt super lekker en zelfs lichter als mijn gewone auto. Groeten maar weer. Misschien moet er maar een aparte topic van gemaakt worden?
Het is elektrische stuurbekrachtiging die snelheidsafhankelijk is geregeld. Het is door EZ Powersteering uit Leerdam gedaan die dat per auto zonodig aanpast. Zo ook voor de onze dus. Ze hadden al meerdere t2's gedaan maar de onze was net iets anders waardoor ze een ander type kolom moesten maken. Maar zoals ze aangaven dat dat hun bedrijf weer de mogelijkheid bied om daarna andere bussen van hetzelfde type/jaartal makkelijker te kunnen ombouwen.
Ik mag niet zonder rijden en deed (en kon dat niet omdat de bus eerst grondig aangepakt moest worden waarvan de gare vooras en raamranden voor en achter het ergste er aan toe waren) dan ook maar niet. Voordat we de bus kochten was ik al op zoek gegaan naar de kosten van een stuurbekrachtiging. Toevallig stond Maurice Broncke van KlassiekVWCentrum die onze bus in behandeling heeft op het winterkeverfestijn vlakbij de stand van EZ. Die had toen een beursaanbieding. Voor ons type is er dus een nieuwe kolom ontworpen en gemaakt.
Zoals je las het rijdt super lekker en zelfs lichter als mijn gewone auto. Groeten maar weer. Misschien moet er maar een aparte topic van gemaakt worden?
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Gave info, maar waarom mag je niet zonder stuurbekrachting rijden?
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Lomax schreef:Gave info, maar waarom mag je niet zonder stuurbekrachting rijden?
Thnx Lomax,
Net als de bus gare plekken heeft heb ik dat ook in mn constructie om het zo maar te zeggen.
Met ook wat extra metaal en een code op het rijbewijs vanwege de beperking.
Een mooie oplossing dus om toch met een oldtimer te rijden.
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
En je komt uit de noordkop dat je bus bij Maurice staat?
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Lomax schreef:En je komt uit de noordkop dat je bus bij Maurice staat?
Ja bij jullie om de hoek dus als je een oranje monster voorbij ziet schieten waren wij dat. gr
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hier eindelijk weer een update van onze bus. Na wat aanpassingen in het keukentje (groene gasfles eruit en kleinere blauwe er in) kon er geschoven worden met de pannen en voorraad. 2e accu in de motorruimte en een houten wijnfles kistje als gereedschapsbox was er onder de bank ook meer ruimte. Wat extra onderdelen en olie mee een dik voor de wind naar de Ardennen, dat scheelt wel een flinke slok. Voor ons de eerste keer met echte heuvels en zeker met de aanhanger met vijf fietsen er op kon ie het aardig aan. Wel af en toe vijftig gereden heuvel op op de snelweg maar voor ons reed een Hy busje die niet veel sneller ging. Maakt allemaal niet uit lekker tuffen met armpje buiten het raam. Na de eerste campingdelasemois( vuurtje stoken voor de bus, riviertje vlakbij) in bocht 2 begaf de koppelingskabel het. Beter in het dorp dan in Parijs dachten we maar. Gelukkig konden we de reservekabel er zelf met wat feedback van onze garage er weer aan op krijgen en verder tuffen(volgende keer wel groene zeep mee!!). Parijs Boisdeboulogne camping Indigo was ook super maar meer voor de stad natuurlijk. Met 25 minuten fietsen bij de Eifeltoren een koppie doen helemaal top. Daarna nog bij de kust gekampeerd met de mooie stadjes Valery sur Somme en Crotoy en af en toe ook t2 busjes tegengekomen (zie becombi.com ) en naar huis met weer dik voor de wind. Het zal zeker gescheeld hebben. Het motortje liep teruggerekend 1:8,5
Hier en daar neemt het plamuur afscheid van de bus dus moeten we maar even kijken wat we het eerst gaan aanpakken. De motor die af en toe afslaat net voor een kruising in lage toeren is ook een punt. En natuurlijk een bestemming verzinnen voor volgend jaar!
Hier en daar neemt het plamuur afscheid van de bus dus moeten we maar even kijken wat we het eerst gaan aanpakken. De motor die af en toe afslaat net voor een kruising in lage toeren is ook een punt. En natuurlijk een bestemming verzinnen voor volgend jaar!
-
- Actief Lid
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Gameren
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hoi Rob,
Mooie foto's, leuk dat de bus het goed doet op vakantie! Enne stuurt ie nog lekker
Groetjes,
Patrick
Mooie foto's, leuk dat de bus het goed doet op vakantie! Enne stuurt ie nog lekker
Groetjes,
Patrick
-
- Nieuweling
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Gouda
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Leuk topic! Doet me wat aan mijn bus denken, al dat werk. Die laatste foto is erg herkenbaar, wij zijn vaak in die hoek geweest, tussen Le havre en Calais in. Prachtige dorpjes, mooie ruige kust! maar eerst maar eens mijn bussie onder handen nemen.
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hier weer eens wat update van ons bussie.
Een super mooie bus vakantie gehad in Engeland. Op zondag vroeg op pad, we rijden gewoon twee keer de geplande tom tom tijd. Rustig aan , wel ontbijten in de bus en koppie doen... en ook wat zwart vocht voor de bus. De sfeer zit er lekker in, na wat snurken wordt er druk gemobiliseerd achter in de bus maar ook een lekker boek erbij. Maar toch de boot Duinkerken-Dover van 10 ipv de geboekte 14u kunnen doen.
Even wat duck tape op de lampen geplakt die ik vtv schuin had gesneden. In de bus maar zelfs van de tt klinkt het de hele tijd "houdt links aan". Dat rijdt evengoed wel soepeltjes, was al een paar jaartjes terug. Na een tijdje snelweg even na Maidstone de A25, een b-weg gepakt. Eindelijk mooie weggetjes en dorpjes. Duurt wel wat langer, dikke putten in de kant van de weg af en toe dus toch maar weer een stukje snelweg en met en flinke hillclimb in z'n 2 als toetje, maar mooi op tijd op de camping. Knuffels ook nog mee natuurlijk
Das Alderstead Heath in Red Hill, Surrey vlak onder Londen (net buiten de Low Emission Zone. Wel bezig geweest voor een ontheffing bij Tfl. Duurt 10 dagen, te laat helaas want ik wist niet dat alle voertuigen van buiten GB geregistreerd moesten zijn voor de LoZ. Eigenlijk hadden we Chrystal Palace geboekt in Londen zelf en we hadden graag de bus even op de Tower Bridge willen zetten voor een foto. Maar vanuit vanuit de camping met vaste taxi telefoonlijn voor 10 pond naar station Coulsdon South en zo met een travelcard(8,9 adult en 3,6 childr.) voor de hele dag trein en metro, is dit toch wel de beste manier het centrum te bezoeken(met vouwfietsie mee).
Bij London Bridge en Victoria Station eruit om de mooie bekende dingen te zien. De Eye was letterlijk top! Daarna weer lekker terug in de rust op de camping, lezen, spelletjes Kubb (denk om de lak van de bus) en kolonisten. En fietsen naar een dorpje vlakbij op die mooie smalle slinger weggetjes dat was toch wel een beetje scary. Naast ons stond een mooie T3 uit Duitsland en aan de ander kant een oude franse Renault camper met een stel uit Florida. Altijd leuk effe buurten en (restauratie-) camper verhalen horen. Voor een grote rit wel even de motor checken en zeker v-snaar. Vorige vakantie had ik er toch wel een snaar op versleten. Na nieuwe lagers in de dynamo, een poulie en later zo'n ribbel snaar lijkt is het probleem wel gefixt.
Daarna naar New (hunting) Forest ( maar wel bijna 1000 jaar oud aangelegd door Willem de Veroveraar). Onderweg bij die grote webshop Just Kampers even kijken . Helaas geen versterkte stabilisator stang voor onze hoogdak op voorraad. Daarna gesetteld op camping Long Meadow vlakbij het toeristische plaatsje Lyndhurst. National Motormuseum Beaulieu bezocht met meer dan 100 jaar oude auto's en motoren historie en een Top Gear show. Prachtige bossen, fietsroutes, s'nachts herten op de camping en paarden lopen wild in dit gebied. Voorzichtig om die paarden heen met de bus, wel een leuke souvenir maar zo'n hoef afdruk in de t2 maar liever niet. Engelse paarden schoppen met links.
Via de baai van Lulworth cove en de Durdle Door
aan de jurassic coast (fossielen zoeken) bezocht.
Toch even een blokje achter het achter wiel gedaan met dat pittige afgrondje. Langs Swanage en een mooi uitkijkpunt voor ons bussie
,
via het pontje door naar Bournemouth. Lymington is ook een leuk havenstadje met op zaterdag markt. Die High Street zit vol met kleine winkeltjes die je alleen voor de voorgeveltjes en etalages met baywindows (jaren vijftig?) al zou moeten bekijken. Check dat Old Guys Rule.uk.com winkeltje even als je er langskomt. oa mooie bus t1 shirts. Door het dikke bomen bos naar Brockenhurst
op de fiets met als toetje lekkere scones, jam en clotted cream. Even wat cul(t)-inaire educatie voor de jongens(op schoolreis konden ze de scones niet vinden ).Daarna via Arundel Castle op weg naar de derde camping die we al geboekt hadden, Hidden Spring in Horam schuin boven Hastings. Zeer gewild dus zeker regelen als je daar heen wilt. Super ruime plekken op een heuvel langs de fruitbomen, er staan ook Yurts en bijna elke plek heeft een stookplaats. Dus elke avond lekker fikkie stoken met de jongens en marshmellows blijven altijd lekker gelukkig.
De eigenaren David en Tamzin verkopen hun eigen cider en ook lekkere plaatselijke ales, ijs en vlees uit de buurt voor een lekkere bbq. Vanuit Horam kan je fietsen op een oud spoorlijntje, de Cuckoo Trail. Supermooi plat vals dwars door de landerijen van Heathfield tot de kust bij Eastbourne. Bijelkaar zo'n 18 mijl als je dat wilt (kan)doen, dus heerlijk voor ons hollanders. Ook Brighton natuurlijk rond geknort even zoeken naar een parkeer plek, het Royal Pavilion waar George IV is een must en ja ook de kleine lanes bezocht. Daarna een bezoekje aan de mooie pier die eigenlijk was aangelegd als aanlegplaats voor boten uit Frankrijk. Nadat er wat kiosken voor de reizigers kwamen ontstond er een ware toeristen attractie. Beetje te voor ons doen, maar wel leuk en daarna eindelijk na anderhalve week engeland Fish & Chips gegeten, mooi zitten op de kiezels. Maar denk om die dikke zeemeeuwen. 1 stap voor een foto bij je bakkie vis vandaan en zon vette meeuw zat er boven op. En later dus erachter gekomen dat je onderaan de kust kan parkeren waar de Brighton Breeze plaatsvindt. Ooit nog eens doen. Welk jaar is dit 1974 of 2014?
Na Horam via Bodiam Casttle naar Pett vlakbij Hastings.
Daar was het gebeurd met ons bussie. Net op de camping een raar geluid. Even checken en dat klonk toch echt fout. Een diep klonkend en bij even optrekken schrapend geluid. Krukas? Lagers , motor loopt wel lekker rond en kan eigenlijk wel optrekken. Vaag. Overleg met ANWB, eerst nog richting Dover willen gaan omdat we een open (premium) boot ticket hadden maar toch op de camping gebleven. Maar bus had er weinig zin in en gromde nog meer dan eerder. De AA erbij en die gaf al aan wat ik verwachtte einde oefening. Kan wel een stukje rijden maar geen 400 km naar huis. Dus een zondagje, onze enige echte regendag in Engeland op de camping en uiteindelijk maandag naar de garage van de sleepdienst op de trailer voor een beoordeling. De fam ging even lekker uitwaaien aan de kust bij Hastings. Met een shop om de hoek voor eten en een lounge bank voor klanten was het wachten wel te doen.
De monteur heeft daar nog even de v snaar eraf gehaald om uit te sluiten dat het niet bij het koelhuis vandaan kwam had ook ws wel een lichter geluid gegeven.Ook daar was hetzelfde oordeel. Er volgde na overleg met de Anwb en via de AA bij de sleepdienst een Go en hup weer op de trailer om zelf de boot van 20 u te nemen. Lekker spannend vooraan op de boot met een motorstoring. Maar dit was toch wel de beste optie, anders dan de heleboel laten staan in Engeland en met het vliegtuig naar huis? . Alles super geregeld. Midden in de nacht een hotel vlakbij Duinkerken, wel met een tekort aan chocolade broodjes en croissants na het bezoek van onze jongens aan de ontbijttafel. Huurauto opgehaald met de taxi en met brok in de keel ons bussie achterlaten. De aanhanger, met fietsen voor de jongens die weer naar school moeten, konden we met de huur auto meenemen. We hebben eigenlijk mazzel gehad, altijd beter dan dikke pech op de snelweg of nog erger. Maar goed nadat de bus bij onze garage was gebracht en thuis al verschillende opties en kosten doorgenomen, ander gereviseerd blok, stap hoger en zwaarder blok erin? Mwah weinig trek in. Belt de garage, nadat het blok eruit was bleek het geen krukas probleem, maar de moer van het vliegwiel los te zijn gelopen. Zo was het klonk en schraap geluid bij optrekken eigenlijk wel een beetje te verklaren. Na inbouw was dat weg en na een proefrondje alles weer goed. Nu zo'n 800 km verder is het vertrouwen weer helemaal terug in het blokje en ja vertrouwen in ons bussie zelf dat altijd natuurlijk...... en dromen waar we volgend jaar heen gaan. Toch wel blij dat we alles , taxatie ,verzekering en anwb diensten niet voor niets hebben geregeld. Dus hier nog een fototje van afgelopen weekend onderweg naar Appelscha,
Een super mooie bus vakantie gehad in Engeland. Op zondag vroeg op pad, we rijden gewoon twee keer de geplande tom tom tijd. Rustig aan , wel ontbijten in de bus en koppie doen... en ook wat zwart vocht voor de bus. De sfeer zit er lekker in, na wat snurken wordt er druk gemobiliseerd achter in de bus maar ook een lekker boek erbij. Maar toch de boot Duinkerken-Dover van 10 ipv de geboekte 14u kunnen doen.
Even wat duck tape op de lampen geplakt die ik vtv schuin had gesneden. In de bus maar zelfs van de tt klinkt het de hele tijd "houdt links aan". Dat rijdt evengoed wel soepeltjes, was al een paar jaartjes terug. Na een tijdje snelweg even na Maidstone de A25, een b-weg gepakt. Eindelijk mooie weggetjes en dorpjes. Duurt wel wat langer, dikke putten in de kant van de weg af en toe dus toch maar weer een stukje snelweg en met en flinke hillclimb in z'n 2 als toetje, maar mooi op tijd op de camping. Knuffels ook nog mee natuurlijk
Das Alderstead Heath in Red Hill, Surrey vlak onder Londen (net buiten de Low Emission Zone. Wel bezig geweest voor een ontheffing bij Tfl. Duurt 10 dagen, te laat helaas want ik wist niet dat alle voertuigen van buiten GB geregistreerd moesten zijn voor de LoZ. Eigenlijk hadden we Chrystal Palace geboekt in Londen zelf en we hadden graag de bus even op de Tower Bridge willen zetten voor een foto. Maar vanuit vanuit de camping met vaste taxi telefoonlijn voor 10 pond naar station Coulsdon South en zo met een travelcard(8,9 adult en 3,6 childr.) voor de hele dag trein en metro, is dit toch wel de beste manier het centrum te bezoeken(met vouwfietsie mee).
Bij London Bridge en Victoria Station eruit om de mooie bekende dingen te zien. De Eye was letterlijk top! Daarna weer lekker terug in de rust op de camping, lezen, spelletjes Kubb (denk om de lak van de bus) en kolonisten. En fietsen naar een dorpje vlakbij op die mooie smalle slinger weggetjes dat was toch wel een beetje scary. Naast ons stond een mooie T3 uit Duitsland en aan de ander kant een oude franse Renault camper met een stel uit Florida. Altijd leuk effe buurten en (restauratie-) camper verhalen horen. Voor een grote rit wel even de motor checken en zeker v-snaar. Vorige vakantie had ik er toch wel een snaar op versleten. Na nieuwe lagers in de dynamo, een poulie en later zo'n ribbel snaar lijkt is het probleem wel gefixt.
Daarna naar New (hunting) Forest ( maar wel bijna 1000 jaar oud aangelegd door Willem de Veroveraar). Onderweg bij die grote webshop Just Kampers even kijken . Helaas geen versterkte stabilisator stang voor onze hoogdak op voorraad. Daarna gesetteld op camping Long Meadow vlakbij het toeristische plaatsje Lyndhurst. National Motormuseum Beaulieu bezocht met meer dan 100 jaar oude auto's en motoren historie en een Top Gear show. Prachtige bossen, fietsroutes, s'nachts herten op de camping en paarden lopen wild in dit gebied. Voorzichtig om die paarden heen met de bus, wel een leuke souvenir maar zo'n hoef afdruk in de t2 maar liever niet. Engelse paarden schoppen met links.
Via de baai van Lulworth cove en de Durdle Door
aan de jurassic coast (fossielen zoeken) bezocht.
Toch even een blokje achter het achter wiel gedaan met dat pittige afgrondje. Langs Swanage en een mooi uitkijkpunt voor ons bussie
,
via het pontje door naar Bournemouth. Lymington is ook een leuk havenstadje met op zaterdag markt. Die High Street zit vol met kleine winkeltjes die je alleen voor de voorgeveltjes en etalages met baywindows (jaren vijftig?) al zou moeten bekijken. Check dat Old Guys Rule.uk.com winkeltje even als je er langskomt. oa mooie bus t1 shirts. Door het dikke bomen bos naar Brockenhurst
op de fiets met als toetje lekkere scones, jam en clotted cream. Even wat cul(t)-inaire educatie voor de jongens(op schoolreis konden ze de scones niet vinden ).Daarna via Arundel Castle op weg naar de derde camping die we al geboekt hadden, Hidden Spring in Horam schuin boven Hastings. Zeer gewild dus zeker regelen als je daar heen wilt. Super ruime plekken op een heuvel langs de fruitbomen, er staan ook Yurts en bijna elke plek heeft een stookplaats. Dus elke avond lekker fikkie stoken met de jongens en marshmellows blijven altijd lekker gelukkig.
De eigenaren David en Tamzin verkopen hun eigen cider en ook lekkere plaatselijke ales, ijs en vlees uit de buurt voor een lekkere bbq. Vanuit Horam kan je fietsen op een oud spoorlijntje, de Cuckoo Trail. Supermooi plat vals dwars door de landerijen van Heathfield tot de kust bij Eastbourne. Bijelkaar zo'n 18 mijl als je dat wilt (kan)doen, dus heerlijk voor ons hollanders. Ook Brighton natuurlijk rond geknort even zoeken naar een parkeer plek, het Royal Pavilion waar George IV is een must en ja ook de kleine lanes bezocht. Daarna een bezoekje aan de mooie pier die eigenlijk was aangelegd als aanlegplaats voor boten uit Frankrijk. Nadat er wat kiosken voor de reizigers kwamen ontstond er een ware toeristen attractie. Beetje te voor ons doen, maar wel leuk en daarna eindelijk na anderhalve week engeland Fish & Chips gegeten, mooi zitten op de kiezels. Maar denk om die dikke zeemeeuwen. 1 stap voor een foto bij je bakkie vis vandaan en zon vette meeuw zat er boven op. En later dus erachter gekomen dat je onderaan de kust kan parkeren waar de Brighton Breeze plaatsvindt. Ooit nog eens doen. Welk jaar is dit 1974 of 2014?
Na Horam via Bodiam Casttle naar Pett vlakbij Hastings.
Daar was het gebeurd met ons bussie. Net op de camping een raar geluid. Even checken en dat klonk toch echt fout. Een diep klonkend en bij even optrekken schrapend geluid. Krukas? Lagers , motor loopt wel lekker rond en kan eigenlijk wel optrekken. Vaag. Overleg met ANWB, eerst nog richting Dover willen gaan omdat we een open (premium) boot ticket hadden maar toch op de camping gebleven. Maar bus had er weinig zin in en gromde nog meer dan eerder. De AA erbij en die gaf al aan wat ik verwachtte einde oefening. Kan wel een stukje rijden maar geen 400 km naar huis. Dus een zondagje, onze enige echte regendag in Engeland op de camping en uiteindelijk maandag naar de garage van de sleepdienst op de trailer voor een beoordeling. De fam ging even lekker uitwaaien aan de kust bij Hastings. Met een shop om de hoek voor eten en een lounge bank voor klanten was het wachten wel te doen.
De monteur heeft daar nog even de v snaar eraf gehaald om uit te sluiten dat het niet bij het koelhuis vandaan kwam had ook ws wel een lichter geluid gegeven.Ook daar was hetzelfde oordeel. Er volgde na overleg met de Anwb en via de AA bij de sleepdienst een Go en hup weer op de trailer om zelf de boot van 20 u te nemen. Lekker spannend vooraan op de boot met een motorstoring. Maar dit was toch wel de beste optie, anders dan de heleboel laten staan in Engeland en met het vliegtuig naar huis? . Alles super geregeld. Midden in de nacht een hotel vlakbij Duinkerken, wel met een tekort aan chocolade broodjes en croissants na het bezoek van onze jongens aan de ontbijttafel. Huurauto opgehaald met de taxi en met brok in de keel ons bussie achterlaten. De aanhanger, met fietsen voor de jongens die weer naar school moeten, konden we met de huur auto meenemen. We hebben eigenlijk mazzel gehad, altijd beter dan dikke pech op de snelweg of nog erger. Maar goed nadat de bus bij onze garage was gebracht en thuis al verschillende opties en kosten doorgenomen, ander gereviseerd blok, stap hoger en zwaarder blok erin? Mwah weinig trek in. Belt de garage, nadat het blok eruit was bleek het geen krukas probleem, maar de moer van het vliegwiel los te zijn gelopen. Zo was het klonk en schraap geluid bij optrekken eigenlijk wel een beetje te verklaren. Na inbouw was dat weg en na een proefrondje alles weer goed. Nu zo'n 800 km verder is het vertrouwen weer helemaal terug in het blokje en ja vertrouwen in ons bussie zelf dat altijd natuurlijk...... en dromen waar we volgend jaar heen gaan. Toch wel blij dat we alles , taxatie ,verzekering en anwb diensten niet voor niets hebben geregeld. Dus hier nog een fototje van afgelopen weekend onderweg naar Appelscha,
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
PRK, pur, roest en kippengaas en o ja plamuur.
Nou duurde even maar er is het nodige weer gebeurd van de winter..
Na in 2013 zelf wat proberen op te knappen met een "goed " roestbehandeling spulletje en staalplamuur en een knap verfje braken de scheuren er al weer snel in. Plamuur werd door het onderliggende roest gedeelte er uitgeperst. Dus dan toch maar eens wat rigoreuzer aanpakken. Dat hebben we geweten.
Door onze vaste garage is in de eerste week van januari een vervolg gemaakt met het restaureren van ons bussie. In een paar uurtjes werd al duidelijk dat er meteen maar beter doorgepakt kon worden. De slechte plekken waren eigenlijk zo verspreid dat de onderste bekende delen van de carrosserie uitgeslepen en vervangen moeten worden.
Hier alvast even een paar foto's
Nou duurde even maar er is het nodige weer gebeurd van de winter..
Na in 2013 zelf wat proberen op te knappen met een "goed " roestbehandeling spulletje en staalplamuur en een knap verfje braken de scheuren er al weer snel in. Plamuur werd door het onderliggende roest gedeelte er uitgeperst. Dus dan toch maar eens wat rigoreuzer aanpakken. Dat hebben we geweten.
Door onze vaste garage is in de eerste week van januari een vervolg gemaakt met het restaureren van ons bussie. In een paar uurtjes werd al duidelijk dat er meteen maar beter doorgepakt kon worden. De slechte plekken waren eigenlijk zo verspreid dat de onderste bekende delen van de carrosserie uitgeslepen en vervangen moeten worden.
Hier alvast even een paar foto's
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Zo, dat was mooi weggewerkt!
Succes met de restauratie!
Succes met de restauratie!
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Ja bedankt Blokkkever, er was hier en daar wel wat overheen gelegd en geplakt. Plaatwerk en plamuur. Maar hij rijdt alweer hoor dus ik zal nog even flink wat foto's droppen.