hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Max » do feb 10, 2011 16:52 pm

Kijken naar busjes kan altijd nog, beterschap joh.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Diederik » vr feb 11, 2011 9:43 am

@Niels; heb je bericht ontvangen hoor! Beterschap!!!! Die bus komt wel... 8)

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door aqute » ma feb 21, 2011 23:32 pm

yesssssssss ik ben weer een beetje op de been!
Ik wil graag dit weekend gaan kijken naar het busje op texel.
De afspraak is op dit moment gemaakt voor Zaterdag 26 februari. Het is de bedoeling om 14:00u met de pont op Texel aan te komen. Daar wacht de eigenaar met het busje om hem eens goed te bekijken.

Died had al aangegeven zaterdag niet te kunnen om die tijden, dus als iemand anders zijn expertise wil delen en mee wil gaan zou dat erg gewaardeerd worden! Als u op de route ligt (van amsterdam tot Den helder) ben ik uiteraard bereid om u op te pikken en natuurlijk betaal ik ook het kaartje voor de pont.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Max » di feb 22, 2011 15:20 pm

Moet thuis even kijken of ik geen afspraken heb staan. 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door aqute » wo feb 23, 2011 22:21 pm

Wegens werk is de afspraak ietsjes verzet naar een wat later tijdstip:

Zaterdag 26 februari nemen we de veerpont van 15:30 naar Texel waar het busje met eigenaar op ons wacht!

Died en Max, als we eventueel (een van jullie) jullie moeten ophalen is dat geen probleem! Stuur maar een PB met het adres waar we langs moeten komen en een mobiel nummer, dan weet ik zeker dat het allemaal goed gaat komen! kosten van de veerpont en een biertje onderweg zijn natuurlijk ook voor mijn rekening.

groetjes, niels

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Max » do feb 24, 2011 15:56 pm

aqute schreef:Wegens werk is de afspraak ietsjes verzet naar een wat later tijdstip:

Zaterdag 26 februari nemen we de veerpont van 15:30 naar Texel waar het busje met eigenaar op ons wacht!

Died en Max, als we eventueel (een van jullie) jullie moeten ophalen is dat geen probleem! Stuur maar een PB met het adres waar we langs moeten komen en een mobiel nummer, dan weet ik zeker dat het allemaal goed gaat komen! kosten van de veerpont en een biertje onderweg zijn natuurlijk ook voor mijn rekening.

groetjes, niels



Zie PM :wink: ga wel mee hoor. 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Diederik » ma feb 28, 2011 14:06 pm

Hoe is het afgelopen??

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door aqute » ma feb 28, 2011 14:58 pm

Died schreef:Hoe is het afgelopen??


kort verhaal:
Ik heb m gekocht! en dit weekend ga ik m ophalen!

Langer verhaal:
afgelopen zaterdag ben ik met twee vrienden (Stijn en Bryan) langs Max geweest in Wieringen. Stijn is de vriend waarmee ik op surftour ga, dus die wilde ook graag weten waar hij de hele zomer in zal doorbrengen. We hadden halverwege de middag met Max afgesproken bij hem thuis om vervolgens de pont naar Texel te pakken. Bij Max thuis heb ik nog even zijn T2a mogen aanschouwen die keurig volgebouwd in de schuur stond te wachten op aandacht :P

Na een erg rare rit door heel Den Helder hebben we uiteindelijk toch nog de pont weten te vinden! dit moest natuurlijk gevierd worden met een paar biertjes terwijl we nog even op de pont moesten wachten.

Op Texel aangekomen stond Albert al klaar met het busje op de parkeerplaats. Meteen op het eerste gezicht zag het busje er net zo mooi uit als op de foto's! Max is toen even een paar rondjes om de bus gelopen en heeft zijn oog vol kennis losgelaten op alle zichtbare en onzichtbare plekjes! Ik had verwacht dat de bus in het echt wat meer roest en lelijke plekken zou hebben, maar de bus zag er (naar mijn nederige mening) echt prachtig uit! Er waren natuurlijk wel een paar puntjes:
- accuplaat zou in de loop van de jaren vervangen moeten worden
- handrem moest afgesteld worden
- koppeling had redelijk wat speling
- banden moesten opgepompt worden
- afwerking van het verhoogde dak was niet helemaal optimaal
- bekleding van het dak liet een beetje los
- er zat geen koelkast in, maar een koelbox (waar een blok ijs in gelegd moest worden voor de koeling)

maar deze punten mochten de pret niet drukken. Ik was tevreden en verwonderd over hoe goed de bus aan mijn eisen en wensen voldeed voor mijn geplande surftour! Zelfs het verhoogde dak (wat ik aanvankelijk erg lelijk vond) had me overtuigd van zijn nut! De extra bergingsruimte was wonderbaarlijk handig! Wel dacht ik aan de hand van de foto's dat de verhoging een bed was, maar dit bleek puur berging te zijn. Misschien dat het ooit nog omgebouwd kan worden tot slaapplek.

De vraagprijs van de bus was €9500,-. Nadat Max de bus had geïnspecteerd, vertelde hij me dat hij 8000 euro een mooie prijs vond voor de bus. Albert zei al meteen dat hij voor die prijs niet weg zou gaan. We vroegen naar de absolute bodemprijs en Albert kwam met de middenweg van 8800 euro.
Veel geld, maar gekeken naar onze eisen, wensen en onze (onbrekende) tijd en vaardigheden om zelf een bus volledig op te knappen voor de zomer... heb ik de deal aangenomen en de bus dus gekocht voor 8800 euro.

We konden hem niet meteen overschrijven en meenemen want het postkantoor was al gesloten, dus aanstaande zaterdag ga ik weer naar Texel om de deal af te ronden!

Ik wil graag Max bij deze onwijs hartelijk bedanken voor zijn tijd en inzet om mij te helpen met de aanschaf van de bus! Het voelt goed dat er iemand bij is die weet waar op gelet moet worden en hier ook de tijd voor neemt om alles na te gaan! Ik kon dankzij Max met een zeer tevreden gevoel weer terug met de pont om vervolgens thuis een vreugdedansje te doen!

Cheers! Niels

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Bericht door Diederik » ma feb 28, 2011 15:02 pm

Gefeliciteerd Niels!! =D>
Ik zie ook surfers die aan de zijkant van het hoge dak beugels voor de surfplanken hebben gemaakt...
Start nu maar gauw een busverhaal op in busverhalen!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Bericht door aqute » ma feb 28, 2011 15:16 pm

Died schreef:Gefeliciteerd Niels!! =D>
Ik zie ook surfers die aan de zijkant van het hoge dak beugels voor de surfplanken hebben gemaakt...
Start nu maar gauw een busverhaal op in busverhalen!! :mrgreen:


Ja zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen en zal ik een busverhaal aanmaken!
Voordat we ermee op vakantie gaan wil ik er nog wel een aantal details aan veranderen dus dan heb ik ook tenminste wat om te laten zien in het busverhaal :)
alvast een lijstje met mogelijke aanpassingen:
- plaatsen van een goede geluid installatie
- vernieuwing van dakbehang
- stickers verwijderen
- verhoogde dak een mooi nieuw wit laagje geven
- handrem laten nakijken
- koppeling afstellen
- iets maken voor de surfplanken
- het liefst zou ik ook nog deluxe trim strips plaatsen, maar wat ik heb gezien op internet kosten die nogal wat...Dus dat zou misschien iets voor later zijn... tenzij ik een mooie deal tegen het lijf loop :P

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door Max » ma feb 28, 2011 17:11 pm

aqute schreef:
Died schreef:Hoe is het afgelopen??


[Ik wil graag Max bij deze onwijs hartelijk bedanken voor zijn tijd en inzet om mij te helpen met de aanschaf van de bus! Het voelt goed dat er iemand bij is die weet waar op gelet moet worden en hier ook de tijd voor neemt om alles na te gaan! Ik kon dankzij Max met een zeer tevreden gevoel weer terug met de pont om vervolgens thuis een vreugdedansje te doen!

Cheers! Niels

Graag gedaan Niels,
Je weet wat ik je verder gezegd heb, maar voor nu en je surftrip heb je ene goeie geschikte bus.
en voor wat betreft die remmen, ebcht even naar laten kijken hoor, het zou vrij knullig zijn als je bovenop een duin naar de wave's staat te kijken en je bus denkt vast te kunnen gaan skinnydippen.
Daarbij is het natuurlijk ook een stukje veiligheid :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje

Bericht door aqute » ma feb 28, 2011 17:20 pm

Ja er zijn inderdaad een paar punten waar ik sowieso naar ga laten kijken. Zoals de koppeling, remmen, banden op spanning brengen, eventueel uitlijnen. Dit wil ik zo snel mogelijk in orde hebben. De rest van de punten zijn puur luxe problemen :P maar wel leuke dingen om aan te werken.
Waren er verder nog dingen waar ik overheen heb gekeken in mn verhaal? Je had het namelijk ook nog over de kriksteunen.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Bericht door Briebelbus » di mar 01, 2011 11:37 am

en nu foto's van al dat moois 8) gefeliciteerd met de aankoop
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
aqute
Actief Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: ma jan 31, 2011 15:18 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Bericht door aqute » di mar 01, 2011 15:28 pm

Turbo.d schreef:en nu foto's van al dat moois 8) gefeliciteerd met de aankoop


Ik heb zelf nog geen foto's van de bus gemaakt, maar ik kan wel alvast een voorproefje geven. Hier zijn enkele foto's die de vorige eigenaar me heeft opgestuurd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: hulp gevraagd bij kijken naar een busje [GEKOCHT!!]

Bericht door fahtal » di mar 01, 2011 15:51 pm

ziet er goed uit, mooi kleurtje :twisted:
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie