M-codes ontcijferd, wie volgt?

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr mei 26, 2006 10:38 am

Marinogeel en brandweerrood natuurlijk! :twisted:

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 10:43 am

zomerbloempje schreef:Marinogeel en brandweerrood natuurlijk! :twisted:
equivalent van kipkuikentjesgeel en aardbeitjesrood :twisted: :wink:


Ik weet niet wat jullie allemaal hebben met dat M*****geel hebben hoor, aandelen bij NS :?: Misschien? :twisted:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr mei 26, 2006 10:54 am

Ik kan er niks aan doen, we hebben de bussen zo gekocht en willen ze zo origineel mogelijk houden, dan moet je wat he? Maar het zou veel slechter kunnen!

Enne NS, ja wij komen ook wel eens te laat en kunnen dan onze oude troep de schuld geven, heeft toch overeenkomsten dus!

Groeten Mireille

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 11:07 am

Slechter dan marinogeel (wordt trouwens ook wel eens uitgescholden voor groen, onterrecht trouwens)

Ik denk dat je dan doelt op Taiga-groen of bijvoorbeeld Licht grijs :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr mei 26, 2006 11:37 am

Geel = zonnig en vrolijk, goed zichtbaar voor het overige verkeer en nu eenmaal origineel voor ons busje! 8)

Zoals je kunt lezen in ons bussenverhaal hadden we die bus al ongeveer 10 uur na ons besluit zo'n busje te gaan zoeken gekocht! Ik kan dus niet zeggen dat we er echt goed over nagedacht hebben qua kleur dan :!: Over de rest natuurlijk wel.

Slechter vind ik inderdaad taigagroen, maar ook citroengeel, zilvergrijs bloemen en trutterijen, vast verhoogd dak (hoewel ik besef dat dat nuttig zou kunnen zijn) moet ik nog even doorgaan?

Maar dat is dan ook enkel en alleen MIJN MENING. Ik kan soms andermans bussen wel waarderen, maar zou er zelf noooit voor kiezen.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 12:31 pm

Beste Zomerbloem, ik zal je eens wat anders vertellen,
bij de eerste bus (T2b ik had'm al gezien dus wist beter :wink: ) zei m'n meisie "het moet wel een knappe zijn anders hoef ik 'm nie" je raad het al mechanisch goed maar plaatwerk............ :shock:
Goed, toch gekocht en binnen 2 weken klaar gemaakt om de blits te maken op een meeting. 8)
Busje 2 (een T2a clipper) werd gezegd (omdat ze er achter was dat plaatwerk maar uiterlijk is) "alles prima maar GEEN ROOIE!!" :evil: en wat werd het................ een Titzianrood exemplaar :lol: .
Goed busje 3 (een T2a Dormobile) wederom de melding "geen rooie" :evil: en de kleur was.............. brandweerrood. :lol: :lol: :lol:
Inmiddels wel Savanahbeige/wolkenwit maar goed.

Zo zie je maar kleur is ook niet alles (en je bent toch afhankelijk van hetgeen aangeboden wordt (alhoewel ik ken iemand die claimt de bus met de snels wisselende kleurstelling te hebben :wink: is dus ook mogelijk)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
avdleeuw
Actief Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 7:15 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door avdleeuw » vr mei 26, 2006 12:34 pm

Max schreef:
zomerbloempje schreef:Marinogeel en brandweerrood natuurlijk! :twisted:
equivalent van kipkuikentjesgeel en aardbeitjesrood :twisted: :wink:


Ik weet niet wat jullie allemaal hebben met dat M*****geel hebben hoor, aandelen bij NS :?: Misschien? :twisted:
Marino-gelb != Kuikentje :!: :!: :!: :!: :!: (Of dat kuikentje moet naar de dierenarts)

Marino-gelb != NS :!: :!: :!: :!: :!: (Of ik moet het helemaal mis hebben...)

Wellicht ben je in de war met een andere gele kleur :?:

Bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

En ter vergelijking de mooie, elegante 'marino-gele' bus:

Afbeelding

(nee, geen photoshop!!!)

Ard
[color=#FFC317]
http://www.bulli-bus.nl/

Marino-gelb rules!!!
[/color]
Maar zilver mag er ook wel zijn :)

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 13:18 pm

iemand op de teentjes getrapt :twisted: :twisted: :?:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » vr mei 26, 2006 14:10 pm

als eht regent is het altijd goed visweer toch :twisted:

Dat is inderdaad wel een lelijke ns gele zeg :!: :!:

En over kuikentjes gesproken.....wij hebben bruine barnevelder kuikentjes en dat vind ik nu niet zo terug in de schuur :) :)

(zit geen verf meer op op dit moment :roll: :roll: )

Gebruikersavatar
Leon
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:29 pm
Locatie: Venlo

Bericht door Leon » vr mei 26, 2006 14:50 pm

zomerbloempje schreef: En over kuikentjes gesproken.....wij hebben bruine barnevelder kuikentjes en dat vind ik nu niet zo terug in de schuur :) :)

(zit geen verf meer op op dit moment :roll: :roll: )
Inderdaad, die vergelijking met kuikentjes gaat mank.

Ik stel de volgende oplossing voor (sorry Remko :wink: ):

Marino-Gelb = Oranje

Leon
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » vr mei 26, 2006 14:53 pm

Als jullie het over oranje hebben bij zo'n marino-gelb bus vind ik dit toch echt niet kloppen. Onze bus is oranje en dat is toch echt een totaal andere kleur :evil: . Kan dus niet achter dit voorgestelde compromis staan :twisted: .

Bovendien heeft marion gelb in het engels 'chrome yellow' .. geel dus!

Froukje

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Remmie » vr mei 26, 2006 18:27 pm

=D> Jhee Froukje snapt het tenminste =D>

Ik zeg het voor de 101ste keer het is Marino Geel

Misschien is het een compromis om Marino in het Nederlands woordenboek te zetten als Oranje. O:)
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 18:43 pm

Toch zijn er hier mensen die twijfelen Remmie :wink:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr mei 26, 2006 19:57 pm

Wat nog wel kan gebeuren is een Westfalia interieur met Dormobile dak (was een optie bij Westfalia)
Laat ik dat nou net hebben.....
Enne :lol: Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige, Savanha beige

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » vr mei 26, 2006 20:57 pm

Kan ik me helemaal bij aansluiten Died :lol: :lol: :lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Plaats reactie