Pagina 1 van 2

hoeveel denken jullie dat dit me zou kosten ?

Geplaatst: ma okt 23, 2006 20:41 pm
door xteardropstarx
Ben nog steeds op zoek naar een busje en ben misschien van plan om eentje te kopen zonder motor en boite maaaaarrr...
Aangezien dit meestal toch nogal essentiele onderdelen van een bus zijn :D kan ik natuurlijk niet zonder, en moet ik dit dus ook meerekenen in het budget.

Hoeveel zou ik nu ongeveer betalen voor een deftig draaiende motor en een boite die niet na twee dagen uiteenvalt :?:

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:04 pm
door krokie
ff domme vraag: wat is een boite?

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:12 pm
door Max
krokie schreef:ff domme vraag: wat is een boite?
Volgens mij is dat de Belgische equivalent van versnellingsbak :wink:

PS voor 1200 euro moet je een eind kunnen komen (1600 dan te verstaan)

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:16 pm
door xteardropstarx
is geen domme vraag, is gewoon dialectverschil :D
een boite is een versnellingsbak


(en voor moest ik het ooit eens zeggen zonder erbij na te denken, een chapment is een uitlaat :) )

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:18 pm
door krokie
Oke dan weten we dat ook weer. tis toch een leuk iets, talen en dialecten :D

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:23 pm
door xteardropstarx
Dan kan je raden hoe hard ik meestal op men taal let 8)
en max was me al voor, hoe zou dat toch komen ? :D

In ieder geval bedankt voor de richtprijs...
Is het eigenlijk moeilijk om een versnellingsbak in te bouwen :?:

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:25 pm
door krokie
xteardropstarx schreef: en max was me al voor, hoe zou dat toch komen ? :D


Eeeuuuuuhhhhh :?:

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:28 pm
door Max
Met of zonder motor??

http://www.home.versatel.nl/max040/vw-drukgroep.htm (onderaan de pagina)

http://www.home.versatel.nl/max040/vw-t2-motorklus3.htm (tussendoor)

http://www.vwbusclub.nl/VW-ARTIKELEN/vw-klussen.htm voor altijd handige artikeltjes


Ja ja ja :evil: ik weet het, spam :evil: maar ik help die jongen er een beetje mee 8)

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:31 pm
door krokie
Max schreef:

Ja ja ja :evil: ik weet het, spam :evil: maar ik help die jongen er een beetje mee 8)
Volgens mij gaat het meer om je reactiesnelheid :twisted:
Zo wek je de indruk dat je er toch wel heel vaak achter zit.
is natuurlijk niet zo maar zo heb je wel ineens een naam achter je broek hangen :mrgreen:

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:33 pm
door Max
Maakt niet uit waar ik ben/kom ik heb nou eenmaal snel een naam, of het nu thuis, op m'n werk of op een forum is, naam maak ik (kom ik nou ook in geschiedenisboekjes :wink: 8) ) :lol:

Geplaatst: ma okt 23, 2006 22:37 pm
door krokie
Hangt ervan af of je voeldoet aan de nieuwe richtlijn, val je onder de categorie anne frank dan wel, val je onder de categorie pim fortuin, dan mag je niet meedoen

Geplaatst: di okt 24, 2006 10:15 am
door vwcrewcab
Max schreef:
krokie schreef:ff domme vraag: wat is een boite?
Volgens mij is dat de Belgische equivalent van versnellingsbak :wink:

PS voor 1200 euro moet je een eind kunnen komen (1600 dan te verstaan)
Dat denk ik ook wel, is al een redelijk bedrag, dus dan mag je er ook wel van uit gaan dat je redelijk spul krijgt 8)

Geplaatst: di okt 24, 2006 10:55 am
door xteardropstarx
Max schreef: (kom ik nou ook in geschiedenisboekjes :wink: 8) ) :lol:
Je komt zoizo al in de geschiedenisboekjes omdat je een T2-rijder bent :D

1200 euro voor een 1600 motor, en zit nu wat rond te kijken, maar zie dan plots overal staan enkelpoorts/dubbelpoorts...
Maakt dit ook een verschil in prijs, verkrijgbaarheid van stukken,... :?:

Geplaatst: di okt 24, 2006 11:33 am
door vwcrewcab
Dubbelpoorts kom zit meestal in een T2b, heeft ook wat meer vermogen, en is volgens mij (ook onderdelen) makkelijker te vinden.

Geplaatst: di okt 24, 2006 13:00 pm
door Max
vwcrewcab schreef:Dubbelpoorts kom zit meestal in een T2b, heeft ook wat meer vermogen, en is volgens mij (ook onderdelen) makkelijker te vinden.
Klopt, 1600 enkelpoorts (zogenaamde B-motor, genoemd naar de lettercode en niet het T2 model) werd standaaard geleverd in de 68 en 69 modellen, later werd de 1600 dubbelpoorts A-motoren standard geleverd.

Verschil?? 3 pk om precies te zijn.
Inderdaad is en A-motor gemakkelijker te vinden dan een B (zijn er meer van gemaakt) maar heel veel onderdelen zijn onderling uitwisselbaar (of uitwisselbaar te maken)