Udo schreef:Flitz schreef:Ik heb mijn bus verlaagd met dropt spindels, heb toen ook de veerpakketen vervangen.
maar mijn bus hangt een paar centimeter scheef, naar de passagiers kant.
als ik door een rare kuil of iets dergelijks rij, raakt die kant de wielkast, de bestuurders kant nooit??
weet iemand nog iets wat ik kan controleren, het lijkt dat de pas. kant soepeler veert dan de andere kant.
hopend op veel reacties
Remon
Remon, staat hij achter wel helemaal recht? zo goed als
Is je banden spanning ook gelijk?ja
Geven je schokbrekers ook dezelfde druk? luchtdruk is gelijk
Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
- Flitz
- Actief Lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oost Knollendam
- Contacteer:
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
En Nu Genieten....
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
hmm dat maakt het wat lastiger.
Je zou toch even de schokbrekers kunnen omruilen?
Je zou toch even de schokbrekers kunnen omruilen?
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4840
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
help....
Zoals ik al een aantal keer gezegt heb is mijn vooras verlaagd met rasterplaatjes. Nu wilde ik gisteren mijn bus op normale hoogte zetten omdat ik ermee op vankantie ga over twee weken.
Nu heb ik de bus omhoog gekrikt met een grote garage krik in het midden van de vooras.
Vervolgens ben ik onder mijn bus gekropen en heb de rasterplaatjes los gemaakt door de grote moer los te draaien. Nu is het mij niet gelukt ook maar iets te draaien bij de rasterplaatjes.
Wat doe ik verkeerd??
Zoals ik al een aantal keer gezegt heb is mijn vooras verlaagd met rasterplaatjes. Nu wilde ik gisteren mijn bus op normale hoogte zetten omdat ik ermee op vankantie ga over twee weken.
Nu heb ik de bus omhoog gekrikt met een grote garage krik in het midden van de vooras.
Vervolgens ben ik onder mijn bus gekropen en heb de rasterplaatjes los gemaakt door de grote moer los te draaien. Nu is het mij niet gelukt ook maar iets te draaien bij de rasterplaatjes.
Wat doe ik verkeerd??
zij die vielen zijn gevallen
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Probleem had ik ook , bussen lopen niet echt soepel in de kokers.
Ik heb met een grote lijmklem op de draadeinden en aan trekken ze kunnen verstellen, maar dus ook niet vanzelf zoals het misschien hoort
Ik denk dat met het vastlassen van de plaatjes het eea is vervormt waardoor het niet makkelijk gaat
Ik heb met een grote lijmklem op de draadeinden en aan trekken ze kunnen verstellen, maar dus ook niet vanzelf zoals het misschien hoort
Ik denk dat met het vastlassen van de plaatjes het eea is vervormt waardoor het niet makkelijk gaat
Lucht bevriest en kookt nooit
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
De boel dan maar laag laten staan Thijs?
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
okee:
Opkrikken.
Goed ondersteunen met extra pootjes.
Wielen eraf
rasterbouten en plaatjes los.
En dan ff ieder aan een kant op de draagarmen drukken, zodat je de as naar beneden draait.
Dan alles ff goed nalopen, de rasterplaatjes erop en knallen....
Opkrikken.
Goed ondersteunen met extra pootjes.
Wielen eraf
rasterbouten en plaatjes los.
En dan ff ieder aan een kant op de draagarmen drukken, zodat je de as naar beneden draait.
Dan alles ff goed nalopen, de rasterplaatjes erop en knallen....
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
-
- Nieuweling
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma jan 18, 2010 9:24 am
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: ede
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Als je deze verstelbare veerplaten monteerd, moet je dan nog aanpassingen doen aan chassis etc? Bij een kever moet je de veerplaat inslijpen of die bovenste aanslag erafslijpen.
Ik weet niet of dat ook bij een bus moet als je hem verlaagd?
Ik weet niet of dat ook bij een bus moet als je hem verlaagd?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
ff een overdenking.
Is er een mogelijkheid om te verlagen zonder je standaard banden te vervangen voor lagere
En nog ff voor de duidelijkheid, de standaard bandenmaat is toch
185 x 80 x R14
Ik zit te dubben of ik nog nieuwe banden koop voor mijn vakantie, maar als mijn bus ook ooit misschien verlaagd wordt vind ik het weer zonde om dubbel geld uit te geven.
Is er een mogelijkheid om te verlagen zonder je standaard banden te vervangen voor lagere
En nog ff voor de duidelijkheid, de standaard bandenmaat is toch
185 x 80 x R14
Ik zit te dubben of ik nog nieuwe banden koop voor mijn vakantie, maar als mijn bus ook ooit misschien verlaagd wordt vind ik het weer zonde om dubbel geld uit te geven.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
bartje325i schreef:Als je deze verstelbare veerplaten monteerd, moet je dan nog aanpassingen doen aan chassis etc? Bij een kever moet je de veerplaat inslijpen of die bovenste aanslag erafslijpen.
Ik weet niet of dat ook bij een bus moet als je hem verlaagd?
Nee hoeft niet, die platen op je foto, zijn al smaller ( zie de knik)
@ TurboD
Ik ben ook laag met orginele banden, geen probleem.
Me aandrijfas zit nu 2 cm vanaf de koets, en me band 3 cm vanaf de bodem in de wielkast.
Voordeel is dat je snelheid hetzelfde blijft. Veel mensen leveren op dit in, maar dat lijkt mij niet zo gunstig.
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Udo, ( ff geen zin om hele topic terug te lezen ) heb jij verlaagd met rasterplaten
en als 2e vraag hoeveel heb je de bus verlaagd
en als 2e vraag hoeveel heb je de bus verlaagd
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Turbo.d schreef:Udo, ( ff geen zin om hele topic terug te lezen ) heb jij verlaagd met rasterplaten
en als 2e vraag hoeveel heb je de bus verlaagd
Voor rasterplaatjes. En achter verstelbare platen van CE.
Voor staat hij max laag, hij hangt bijna in de Kogels..
geen idee hoeveel cm.. maar met orgineel scheelt het een stuk..
Je ziet hem zondag wel.
Dan staat de ultra verlaagde t2a van me maat er ook naast
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Thijs84 schreef:help....
Zoals ik al een aantal keer gezegt heb is mijn vooras verlaagd met rasterplaatjes. Nu wilde ik gisteren mijn bus op normale hoogte zetten omdat ik ermee op vankantie ga over twee weken.
Nu heb ik de bus omhoog gekrikt met een grote garage krik in het midden van de vooras.
Vervolgens ben ik onder mijn bus gekropen en heb de rasterplaatjes los gemaakt door de grote moer los te draaien. Nu is het mij niet gelukt ook maar iets te draaien bij de rasterplaatjes.
Wat doe ik verkeerd??
beetje laat maar, had hetzelfde probleem. uiteindelijk op een brug gezet en met een lange hefboom kreeg ik hem naar beneden. Ging niet zo makkelijk als gehoopt.
Ben wel blij iets omhoog te zijn gegaan, de wegen zijn buiten NL toch minder.
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Ik lees net het stukje van Friso over de Red9-kit, twee nieuwe torsiestaven en twee verstelbare dempers.
Iemand die daar de voor- en nadelen van weet tov de rest?
Iemand die daar de voor- en nadelen van weet tov de rest?
Groeten, Remon.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Remon T2loos schreef:Ik lees net het stukje van Friso over de Red9-kit, twee nieuwe torsiestaven en twee verstelbare dempers.
Iemand die daar de voor- en nadelen van weet tov de rest?
Op Early bay is hier ook veel overgezet. Sterker nog, de eigenaar van Red9 rijdt ook een t2a, en is regelmatig op het forum.
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)
Tijd om Early Bay onder m'n favorieten te zetten....
Groeten, Remon.